Μία μόνο αγορά πλοίου από Έλληνα εφοπλιστή καταγράφηκε την τελευταία εβδομάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, ενώ στο ίδιο διάστημα υπογράφηκαν επτά συμφωνίες για νέες παραγγελίες με ναυπηγεία. Τρεις αφορούν πλοία ξηρού φορτίου, δύο τάνκερ και δύο πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Τα μεσιτικά γραφεία στον Πειραιά καταγράφουν μείωση της επενδυτικής δραστηριότητας των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και παράλληλα αφουγκράζονται τους έντονους προβληματισμούς των πελατών τους για τη σημερινή κατάσταση στη διεθνή οικονομία και τη ναυλαγορά.
Σε πτώση
Οι πλοιοκτήτες, όπως φαίνεται, τηρούν στάση αναμονής και αισθάνονται αβεβαιότητα λόγω της συνεχιζόμενης πτώσης του δείκτη ξηρού φορτίου, του μεγάλου αριθμού νέων πλοίων που ετοιμάζονται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία στους επόμενους μήνες, της πτώσης της ζήτησης φορτίων από την Κίνα, των αδύναμων οικονομιών των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ανασταλτικός παράγοντας για την επενδυτική διάθεση των Ελλήνων παραμένει επίσης σε πολλές περιπτώσεις η μειωμένη ρευστότητα που συνεχίζει να διοχετεύεται προς τη ναυτιλία από τις τράπεζες.
Από τα στοιχεία που υπάρχουν για την πορεία των επενδύσεων σε νέες κατασκευές πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2010 φαίνεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε αρκετές παραγγελίες χωρίς όμως ούτε κατά διάνοια να πλησιάσουν τους ρυθμούς του 2007 και του 2008.
Παραγγελίες
Σύμφωνα με την Golden Destiny την προηγούμενη εβδομάδα σε νέες παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων προχώρησαν μεταξύ άλλων η Enter-pises Shipping & Trading του Β Ρέστη, η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου και η Cosmoship Management του Αθ Σάββα.
Η παραγγελία της Enterprises αφορά ένα bulk carrier 81.500 τόνων, της Dymacon δύο τάνκερ 160.000 τόνων με κόστος 62 εκατ. δολαρίων το καθένα και της Cosmoship δύo κοντέινερ.
Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η συνέχεια για το υπόλοιπο διάστημα του 2010.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων της Royal Scontland Bank Λάμπρος Βαρναβίδης είχε προβλέψει την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι Ελληνες θα «κλείσουν» τα τσεκ των επιταγών τους για το επόμενο διάστημα και θα περιμένουν την πτώση των ναυπηγικών τιμών. Όμως μεσίτες στον Πειραιά εκτιμούν ότι το ναυπηγικό κόστος εκ των πραγμάτων θα αυξηθεί περισσότερο λόγω των τιμών στο βιομηχανικό χάλυβα, των συναλλαγματικών ανισορροπιών στην Κίνα και τη Νότια Κορέα και επίσης λόγω της αύξησης του εργατικού κόστους.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Τα μεσιτικά γραφεία στον Πειραιά καταγράφουν μείωση της επενδυτικής δραστηριότητας των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και παράλληλα αφουγκράζονται τους έντονους προβληματισμούς των πελατών τους για τη σημερινή κατάσταση στη διεθνή οικονομία και τη ναυλαγορά.
Σε πτώση
Οι πλοιοκτήτες, όπως φαίνεται, τηρούν στάση αναμονής και αισθάνονται αβεβαιότητα λόγω της συνεχιζόμενης πτώσης του δείκτη ξηρού φορτίου, του μεγάλου αριθμού νέων πλοίων που ετοιμάζονται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία στους επόμενους μήνες, της πτώσης της ζήτησης φορτίων από την Κίνα, των αδύναμων οικονομιών των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ανασταλτικός παράγοντας για την επενδυτική διάθεση των Ελλήνων παραμένει επίσης σε πολλές περιπτώσεις η μειωμένη ρευστότητα που συνεχίζει να διοχετεύεται προς τη ναυτιλία από τις τράπεζες.
Από τα στοιχεία που υπάρχουν για την πορεία των επενδύσεων σε νέες κατασκευές πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2010 φαίνεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε αρκετές παραγγελίες χωρίς όμως ούτε κατά διάνοια να πλησιάσουν τους ρυθμούς του 2007 και του 2008.
Παραγγελίες
Σύμφωνα με την Golden Destiny την προηγούμενη εβδομάδα σε νέες παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων προχώρησαν μεταξύ άλλων η Enter-pises Shipping & Trading του Β Ρέστη, η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου και η Cosmoship Management του Αθ Σάββα.
Η παραγγελία της Enterprises αφορά ένα bulk carrier 81.500 τόνων, της Dymacon δύο τάνκερ 160.000 τόνων με κόστος 62 εκατ. δολαρίων το καθένα και της Cosmoship δύo κοντέινερ.
Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η συνέχεια για το υπόλοιπο διάστημα του 2010.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων της Royal Scontland Bank Λάμπρος Βαρναβίδης είχε προβλέψει την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι Ελληνες θα «κλείσουν» τα τσεκ των επιταγών τους για το επόμενο διάστημα και θα περιμένουν την πτώση των ναυπηγικών τιμών. Όμως μεσίτες στον Πειραιά εκτιμούν ότι το ναυπηγικό κόστος εκ των πραγμάτων θα αυξηθεί περισσότερο λόγω των τιμών στο βιομηχανικό χάλυβα, των συναλλαγματικών ανισορροπιών στην Κίνα και τη Νότια Κορέα και επίσης λόγω της αύξησης του εργατικού κόστους.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου