Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

Οι Έλληνες ναυπηγούν όλο και περισσότερο στην Κίνα

Όσο κυλάει ο χρόνος, εν μέσω οικονομικής κρίσης τόσο το δέσιμο μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στη ναυτιλία γίνεται πιο δυνατό.

Έλληνες εφοπλιστές κτίζουν και επισκευάζουν πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία παρέχοντας εργασία σε χιλιάδες κινέζους καθώς και συνάλλαγμα, ενώ, την ίδια ώρα, οι Κινέζοι μέσω της Ελλάδας και του ΟΛΠ άνοιξαν πύλη στην Ευρώπη για τα προϊόντα τους.

Παράλληλα, τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκμεταλλευόμενα τη διστακτικότητα των ευρωπαϊκών και αμερικανικών τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότης της ναυτιλίας, μπαίνουν γερά στο παιχνίδι με στόχο τους Έλληνες εφοπλιστές. Χαρακτηριστικό του επιχειρηματικού δεσίματος μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στη ναυτιλία είναι τα λόγια που έχει πει ο επικεφαλής του κινεζικού ναυτιλιακού και ναυπηγικού Ομίλου 'Cosco' Captain Wei Jiafy:

«Στην Κίνα λένε πως δεν ανδρώνεται κάποιος εάν δεν πάει στο Στρατό. Κι εγώ παραφράζω και λέω ότι δεν γίνεται κανείς καλός εφοπλιστής αν δεν γεννηθεί Έλληνας».

Βέβαια και οι έλληνες εφοπλιστές παραδέχονται ότι «η ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας μας οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις μακροχρόνιες ναυλώσεις ελληνικών πλοίων από την Κίνα».

Η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθεί η Κίνα, εστιάζεται στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τη ναυτιλία της ως όχημα για την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας της.

Οι Έλληνες
Με παραγγελίες για ναυπηγήσεις που άγγιξαν τα τελευταία τρία χρόνια τα τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια καθώς και εκατοντάδες επισκευές πλοίων που υπολογίζονται σε κόστος να φθάνουν το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια δικαίως οι έλληνες εφοπλιστές κατέχουν πλέον τον τίτλο «γητευτές του κόκκινου δράκου».

Η ελληνοκινεζική σχέση όμως είναι αμφίδρομη αφού οι κινέζοι ναυλώνουν τα πλοία των Ελλήνων για να τους μεταφέρουν τα προϊόντα στις ξένες αγορές και να εισάγουν πρώτες ύλες.

Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν ναυπηγήσει ή ναυπηγούν και τώρα πλοία στις κινεζικές γιάρδες βρίσκουμε τους, Γιάννη Αγγελικούση, Βίλλυ Παναγιωτίδη, Ντίνο Μαρτίνο, οικογένεια Τομάζου, Βίκτωρα Ρέστη, Γιώργο Οικονόμου, Νίκο Τσάκο, Βασίλη Παπαχρηστίδη, Όμιλο Λάτση, Ανδρέα Μαρτίνο, Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο, Ευάγγελο Μαρινάκη, Χάρη Βαφειά, Νίκο Φιστέ και Διαμαντή Λεμό.

ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Αγοράζουν ακόμη και υπερήλικα φορτηγά πλοία

Ο χαμηλός όγκος συναλλαγών συνεχίσθηκε και το περασμένο επταήμερο, καθώς οι αγοραστές περιμένουν πλέον κάμψη των τιμών ξηρού τονάζ μετά την επί ενάμισι μήνα συνεχή υποχώρηση της ναυλαγοράς.

Γι’ αυτό παρατηρούνται αρκετές συναλλαγές χαμηλής κεφαλαιοποίησης παλαιού και υπερήλικου τονάζ βραχυχρόνιας προοπτικής.

✏ Δεν γίνεται αισθητή κάποια χαλάρωση τιμής στην μεταπώληση ενός Zhejiang Kamsarmax Resale 82,000 DWT (2012 ) σε Έλληνες προς $ 36 εκ.

Στην περίπτωση όμως του Panamax ‘YK SENTOSA’ 73,625 DWT (2000 Tsuneishi) παρατηρούμε ότι η πώληση που είχε ανακοινωθεί προ 3 εβδομάδων σε Μαλαισιανούς προς $32,6 εκ. ακυρώθηκε και το πλοίο πουλήθηκε τώρα σε Ινδούς προς $ 31 εκ.

Αγοραστές από το Hong Kong πλήρωσαν $ 6,75 εκ. για το Panamax ‘SWIFT-FORTUNE’ 71,240 DWT (1982 Verolme Brazil). Η πώληση του Handysize ‘BRIGHT CORAL’ 24,173 DWT (1995 Hakodate) προς $ 14,45 εκ. αντιπροσωπεύει απολύτως σταθερά επίπεδα τριμήνου, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα με την ναυλαγορά.

Το ίδιο ισχύει και στην πώληση των ‘JIN ORIENT’ και ‘JIN GLORY’ 33,300 DWT (2010 Orient, Korea) σε άγνωστους προς $ 60 εκ. en bloc. Κατά τα άλλα, το ‘SMOOTH RISE I’ 41,061 DWT (1984 Sanoyas) πουλήθηκε στην Ινδονησία προς $ 9 εκ. και τα ‘SERRA DEVAL’ και ‘HAKKI DEVAL’ 15,780 DWT (1979/80 Caneco) βρήκαν Σύριους αγοραστές προς $ 5 εκ. en bloc.

✏ Δεν απέχει πολύ από τα last done η τιμή πλέον των $ 20 εκ. που πουλήθηκε το double sided VLCC
‘HYUNDAI BANNER ’ 281,074 DWT (1996 Hyundai).H μεταπώληση ενός MR 40,059 DWT από την SLS στην Scorpio Tankers προς $34 εκ. υπολογίζεται ότι πληρώθηκε ελαφρά υψηλότερα από αδελφό πλοίο που είχε πουληθεί σε πακέτο τον Απρίλιο.

Το ίδιο ισχύει και με την πώληση του ‘FREJA SPRING’ 47,110 DWT (1999 Onomichi) προς $ 17,25 εκ. Τέλος το IMO II/III ‘ANDINO PARK’ 9,013 DWT (1989 Asakawa) πουλήθηκε στην ΄Απω Ανατολή προς $ 3,5 εκ.

ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Δεν βρίσκουν προβλήτες τα Ro Ro

Σε μείζον ζήτημα αναδεικνύεται η  δρομολόγηση φορτηγών οχηματαγωγών πλοίων, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν και ακούστηκαν  στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, μετά από αίτημα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου για τη δρομολόγηση των ro-ro «Κολοσσός» και «Ιππότης» στις γραμμές των Δωδεκανήσων και Χίου - Μυτιλήνης. Στο ΣΑΣ συζητήθηκε ένα ακόμα αίτημα, της εταιρείας,  «Αειναύτες Ναυτική Εταιρεία», η οποία ζήτησε να δρομολογήσει οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη - Χίο. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης όσο και της «Αειναύτες Ναυτική Εταιρεία», Αλέξανδρος Παπαλάμπρου, αναφέρθηκαν κυρίως στα προβλήματα ελλιμενισμού που αντιμετωπίζουν τα ro-ro.  Υπενθυμίζεται ότι ο  ΟΛΠ αδυνατεί να διαθέσει προβλήτες για την φιλοξενία των πλοίων της κατηγορίας αυτής.
Προτάθηκε από τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών στο ΣΑΣ να δοθούν προσωρινά για λόγους ίσης αντιμετώπισης και υγιούς ανταγωνισμού προβλήτες του ΟΛΠ, ώστε να εξυπηρετηθούν τα ro-ro.
 

Παρθενικό ταξίδι του European Express


Λίγο μετά τις 9:30 το πρωί, έκανε τη παρθενική του είσοδο στο λιμάνι της Μυτιλήνης, το νέο απόκτημα της NEL LINES, EUROPEAN EXPRESS. Κατα την είσοδο του πλοίου είχαμε παρατεταμένους σφυριγμούς που ξεσήκωσαν τον κόσμο που παρευρίσκετο στο λιμάνι για να το καλοσωρίσει.

Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Μειωμένη κίνηση στο εξάμηνο για την ελληνική ακτοπλοΐα

Ετοιμη να προσαράξει στα βράχια είναι η ακτοπλοΐα «εάν δεν γίνει κάτι» όπως αναφέρουν κορυφαίοι παράγοντες του κλάδου.

Το παραπάνω, καθώς η επιβατική κίνηση τρέχει με ρυθμούς μειωμένους κατά 15% σε μέσους όρους στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, λόγω οικονομικής κρίσης ενώ τα καύσιμα εμφανίζουν μέση τιμή εξαμήνου 49% υψηλότερη από την αντίστοιχη περυσινή.

Τα στοιχεία της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους που έχουν στα χέρια τους και μελετούν συνεχώς τα στελέχη των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι απογοητευτικά.

Σε όλες τις μεγάλες ακτοπλοϊκές γραμμές η κίνηση είναι μειωμένη από 15% έως 30%, ενώ λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στα φορτηγά οχήματα, όπου η πτώση είναι μικρότερη.

Με εξαίρεση τη γραμμή των Χανίων όπου η έλευση ενός ακόμη πλοίου, του Blue Horizon της Attica Group, φαίνεται να συνέβαλε στην ελαφρά αύξηση της κίνησης, όπως συνήθως γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, όλες οι άλλες γραμμές του Αιγαίου εμφανίζουν σημαντική πτώση της επιβατικής κίνησης.

Πρωταθλήτρια στις απώλειες φαίνεται να είναι η γραμμή Χίου-Μυτιλήνης όπου η μείωση προσεγγίζει το 30% (στη συγκεκριμένη γραμμή υπάρχει σε σχέση με πέρυσι και σημαντική μείωση του αριθμού των πραγματοποιηθέντων δρομολογίων) ενώ κάθετη πτώση εμφανίζει η επιβατική κίνηση και στην Παροναξία και τα Δωδεκάνησα.
Αντιθέτως οι γραμμές της Κρήτης φαίνεται να κρατούν τις δυνάμεις τους, αφενός λόγω του μεγέθους και του χαρακτήρα τους (δεν θεωρούνται τόσο έντονα εποχικές όσο οι υπόλοιπες) αφετέρου λόγω του έντονου ανταγωνισμού στις τιμές μεταξύ των εταιρειών που τις καθιστούν για φέτος ιδιαίτερα ελκυστικές για τους τουρίστες.

«Φρενάρει» η πτώση
Πάντως όπως σημειώνουν στελέχη των εταιρειών, ο ρυθμός πτώσης της κίνησης στις αρχές Ιουλίου βαίνει μειούμενος σε σύγκριση με τον Ιούνιο, και κινείται πλέον σε μονοψήφια μεγέθη σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, τουλάχιστον σε ορισμένες γραμμές.

Επίσης το νέο στοιχείο για φέτος σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των επιβατών είναι η αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, αυτό ακριβώς που αποτελεί και την ελπίδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ότι τελικά το φετινό καλοκαίρι δεν θα είναι τελείως «μαύρα» τα πράγματα σε ό,τι αφορά τα έσοδα.

Ο αντίκτυπος, βέβαια, της μειωμένης κίνησης δεν είναι ο ίδιος στα έσοδα όλων των εταιρειών καθώς ορισμένες εξ αυτών εισήλθαν φέτος σε νέες γραμμές, όπως η Hellenic Seaways στα Δωδεκάνησα, και η Attica Group στα Χανιά, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει εξισορροπητικά στο ταμείο τους.

Όμως από την άλλη πλευρά η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό και με τον πόλεμο τιμών και προσφορών σε ορισμένες γραμμές επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, τα οποία ανάλογα την εταιρεία και την γραμμή εμφανίζονται μειωμένα σε διψήφια ποσοστά.
Αν στα παραπάνω προστεθεί και το γεγονός ότι τα καύσιμα στο πρώτο εξάμηνο έτρεξαν με ρυθμούς 49% υψηλότερους της αντίστοιχης περυσινής περιόδου το «κοκτέιλ» που διαμορφώνεται είναι εκρηκτικό. 

Στην περίπτωση που οι τιμές των καυσίμων παραμείνουν στα παρόντα επίπεδα για όλο το χρόνο, τότε η μέση τιμή έτους θα είναι αυξημένη κατά 25% σε σύγκριση με το 2009, σημειώνει στέλεχος της ακτοπλοΐας προσθέτοντας ότι αυτό σημαίνει επιπλέον επιβάρυνση άνω των 10 εκατ. ευρώ για μία εταιρεία. 

«Παράθυρο» διαλόγου
Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να αποτυπώσουν πλήρως την οικτρή εικόνα του κλάδου.

Ηδη η Sea Star Capital που συμμετέχει με αυξημένα ποσοστά στο μετοχικό κεφάλαιο δυο ακτοπλοϊκών εταιρειών (ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways), με ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο της Κύπρου, προειδοποίησε για τη χειροτέρευση των αποτελεσμάτων εξαμήνου σε σύγκριση με πέρυσι.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Sea Star για το πρώτο εξάμηνο του 2010 θα παρουσιάσουν μεγαλύτερη ζημιά από αυτή της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Επισημαίνεται ότι η πώληση των 8.612.500 μετοχών της Ηellenic Seaways ΑΝΕ προς την Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ την 31η Ιανουαρίου, 2010, είχε αρνητική επίδραση στα αποτελέσματα (ζημιά 6,7εκατ. ευρώ), γεγονός το οποίο δεν είναι επαναλαμβανόμενο.

Περαιτέρω, τα αποτελέσματα είναι άμεσα συνυφασμένα με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και την επίδραση αυτής στην οικονομική επίδοση των εταιρειών ΑΝΕΚ Α.Ε. και Hellenic Seaways ΑΝΕ, οι οποίες αποτελούν και τις κυριότερες επενδύσεις της Sea Star και οι οποίες δραστηριοποιούνται στην επιβατηγό ναυτιλία και ναυτιλία μεταφοράς οχημάτων. 

Ως εκ τούτου, η βελτίωση των αποτελεσμάτων του ομίλου εξαρτάται από την πορεία των δύο συμμετοχών της Sea Star και την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα γενικότερα». Αν και για το διάστημα του καλοκαιριού δεν αναμένονται θεαματικές εξελίξεις, ωστόσο όλο και περισσότεροι παράγοντες του κλάδου θεωρούν ότι «κάτι πρέπει να γίνει» για να μην πέσει η ακτοπλοΐα σε «ξέρα». Προς το παρόν πάντως αυτό που κυριαρχεί είναι ο προβληματισμός ενώ διαψεύδονται οποιαδήποτε σενάρια για συζητήσεις μεταξύ όλων των πλευρών.

Το μόνο «παράθυρο διαλόγου» που άνοιξε μεταξύ των «αντιμαχόμενων» πλευρών ήταν σε θεσμικό επίπεδο, με αφορμή τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Η αρχή όμως είναι το ήμισυ του παντός…

Αδριατική: Ενταση του ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός είναι έντονος μεταξύ των εταιρειών και στις γραμμές της Αδριατικής όπου η κίνηση στο εξάμηνο εμφανίζεται να έχει την ίδια εικόνα με πέρυσι.

Μία μικρή αύξηση σε αριθμό επιβατών και Ι.Χ. αυτοκινήτων και μικρή μείωση στα φορτηγά. Νέο δεδομένο στη συγκεκριμένη αγορά η δρομολόγηση, από τη Minoan Lines του ομίλου Grimaldi, του Cruise Olympia στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα.

Το Cruise Olympia μαζί με το αδελφό του Cruise Europa διαθέτουν αυξημένες χωρητικότητες σε επιβάτες και φορτηγά. Ο όμιλος Grimaldi ακολουθώντας και μία επιθετική πολιτική τιμών εντείνει τον ανταγωνισμό με τα δυο «θηρία» στη συγκεκριμένη γραμμή. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον τελευταίο διάστημα τα δυο πλοία «σκουπίζουν» κάθε Σαββατοκύριακο οποιοδήποτε φορτηγό μένει εκτός από τα άλλα πλοία λόγω αυξημένης κίνησης σε επιβάτες και Ι.Χ.

ΠΗΓΗ: ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - www.naftemporiki.gr

Διστακτικότητα για νέες επενδύσεις στη ναυτιλία

Μία μόνο αγορά πλοίου από Έλληνα εφοπλιστή καταγράφηκε την τελευταία εβδομάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, ενώ στο ίδιο διάστημα υπογράφηκαν επτά συμφωνίες για νέες παραγγελίες με ναυπηγεία. Τρεις αφορούν πλοία ξηρού φορτίου, δύο τάνκερ και δύο πλοία μεταφοράς κοντέινερ.

Τα μεσιτικά γραφεία στον Πειραιά καταγράφουν μείωση της επενδυτικής δραστηριότητας των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και παράλληλα αφουγκράζονται τους έντονους προβληματισμούς των πελατών τους για τη σημερινή κατάσταση στη διεθνή οικονομία και τη ναυλαγορά.

Σε πτώση
Οι πλοιοκτήτες, όπως φαίνεται, τηρούν στάση αναμονής και αισθάνονται αβεβαιότητα λόγω της συνεχιζόμενης πτώσης του δείκτη ξηρού φορτίου, του μεγάλου αριθμού νέων πλοίων που ετοιμάζονται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία στους επόμενους μήνες, της πτώσης της ζήτησης φορτίων από την Κίνα, των αδύναμων οικονομιών των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ανασταλτικός παράγοντας για την επενδυτική διάθεση των Ελλήνων παραμένει επίσης σε πολλές περιπτώσεις η μειωμένη ρευστότητα που συνεχίζει να διοχετεύεται προς τη ναυτιλία από τις τράπεζες.

Από τα στοιχεία που υπάρχουν για την πορεία των επενδύσεων σε νέες κατασκευές πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2010 φαίνεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε αρκετές παραγγελίες χωρίς όμως ούτε κατά διάνοια να πλησιάσουν τους ρυθμούς του 2007 και του 2008.

Παραγγελίες
Σύμφωνα με την Golden Destiny την προηγούμενη εβδομάδα σε νέες παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων προχώρησαν μεταξύ άλλων η Enter-pises Shipping & Trading του Β Ρέστη, η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου και η Cosmoship Management του Αθ Σάββα.

Η παραγγελία της Enterprises αφορά ένα bulk carrier 81.500 τόνων, της Dymacon δύο τάνκερ 160.000 τόνων με κόστος 62 εκατ. δολαρίων το καθένα και της Cosmoship δύo κοντέινερ.

Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η συνέχεια για το υπόλοιπο διάστημα του 2010.

Ο επικεφαλής ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων της Royal Scontland Bank Λάμπρος Βαρναβίδης είχε προβλέψει την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι Ελληνες θα «κλείσουν» τα τσεκ των επιταγών τους για το επόμενο διάστημα και θα περιμένουν την πτώση των ναυπηγικών τιμών. Όμως μεσίτες στον Πειραιά εκτιμούν ότι το ναυπηγικό κόστος εκ των πραγμάτων θα αυξηθεί περισσότερο λόγω των τιμών στο βιομηχανικό χάλυβα, των συναλλαγματικών ανισορροπιών στην Κίνα και τη Νότια Κορέα και επίσης λόγω της αύξησης του εργατικού κόστους.

ΠΗΓΗ: Ημερησία

Blue Star: Κάνε τον ήλιο φίλο σου…

….μέσα από το πρόγραμμα «Ηλιοπροστασία» 


Με οδηγό τον ήλιο και προορισμό τους κατοίκους μικρών και απομακρυσμένων νησιών της χώρας μας η Blue Star Ferries, μέλος της ATTICA GROUP, άνοιξε πλώρη προς Δονούσα, Σχοινούσα, Κουφονήσι και Ηρακλειά για την υλοποίηση του προγράμματος «Ηλιοπροστασία», με στόχο την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για τον κίνδυνο από την παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο.

Η Blue Star Ferries, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Μελανώματος «Μελάμπους» και με τους αγροτικούς γιατρούς των νησιών, διοργάνωσε δωρεάν εξετάσεις και ενημερωτικές ομιλίες, με στόχο να πληροφορήσει τους νησιώτες που απολαμβάνουν τον ελληνικό ήλιο σχετικά με την επικινδυνότητά της παρατεταμένης έκθεσης σε αυτόν και τους τρόπους πρόληψης. Οι επισκέψεις στα νησιά πραγματοποιήθηκαν τους μήνες Μάιο και Ιούνιο 2010.

Συνολικά εξετάστηκαν 170 άτομα ενήλικες και παιδιά, ενώ πολλά περισσότερα παρακολούθησαν τις ενημερωτικές ομιλίες, στις οποίες ο πληθυσμός έμαθε για τους ενδεδειγμένους τρόπους προφύλαξης, που οδηγούν στην ευεργετική πρόσληψη της ηλιακής ακτινοβολίας κι εξαλείφουν τους κινδύνους για την υγεία.

Για το σκοπό αυτό η Blue Star Ferries διένειμε στους κατοίκους των νησιών ενημερωτικά έντυπα για την ηλιοπροστασία, με αναφορά και στους ενδεδειγμένους τρόπους αυτοεξέτασης. Τα έντυπα διανέμονται επίσης στα κεντρικά και λιμενικά πρακτορεία της εταιρείας και στα πλοία γραμμών εσωτερικού της Attica Group καθ’ όλη την διάρκεια του καλοκαιριού.

Το πρόγραμμα «Ηλιοπροστασία» αποτελεί συνέχεια της δράσης που η Blue Star Ferries υλοποίησε το 2008 στα νησιά Αμοργό, Τήλο, Νίσυρο και Αστυπάλαια και εντάσσεται στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ομίλου Attica Group που τιτλοφορείται «Με προορισμό εσάς».

ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Χωρίς πλοία τα νησιά Σάμος, Ικαρία, Φούρνοι...

Προβλήματα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αντιμετωπίζει το νησιωτικό σύμπλεγμα της Ικαρίας, των Φούρνων και της Σάμου, αναφέρει σε ρεπορτάζ ο «Ριζοσπάστης». Αναλυτικά αναφέρει: «Την ώρα που κορυφώνεται η θερινή περίοδος, νησιά όπως η Γαύδος, η Ικαρία, η Σάμος, οι Φούρνοι και άλλα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα με την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη ο αγώνας των ναυτεργατών και το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν - ταυτόχρονα με την υπεράσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων - για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού και όχι για τα κέρδη των εφοπλιστών, να γίνει υπόθεση όλων των νησιωτών και των εργαζομένων. Η Γαύδος χτες «έκλεισε» 12 μέρες χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση! Τα δύο μικρά επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που προσέγγιζαν το νησί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που αφορούν ακόμα και τους υποτυπώδεις κανονισμούς ασφαλείας, όπως αυτοί προκύπτουν από κοινοτική οδηγία που τέθηκε σε ισχύ την 1η του μήνα.

Ενα και μόνο καράβι εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς, Ικαρία, Σάμος, Φούρνοι, το οποίο πρώτα περνάει από Κυκλάδες! Ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τις ώρες άφιξης και αναχώρησης του πλοίου στα νησιά αυτά. Με επιστολή τους στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας οι τρεις δήμαρχοι της Ικαρίας επισημαίνουν ότι η κατάσταση με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Νομού Σάμου και του νησιού είναι δραματική, με τραγικές επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων, στον τουρισμό, στους μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους».
 

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Καλοκαιρινές «ναυμαχίες» προσφορών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στο Αιγαίο

Σε «ναυμαχία» προσφορών προς τους επιβάτες εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εξελίσσεται η φετινή θερινή περίοδος. Οι εταιρείες, με τον τρόπο αυτό, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη κίνηση κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Μάλιστα οι προσφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών ξεκινούν από 10 ευρώ για την διαδρομή Πειραιάς - Πάρος και φθάνουν μέχρι το σημείο να παρέχεται έκπτωση έως και 25% για 4κλινη καμπίνα ή δωρεάν μεταφορά του ΙΧ.

Σύμφωνα με εκπροσώπους των εταιρειών αλλά και ναυτιλιακούς πράκτορες, οι ναύλοι κυμαίνονται περίπου στα περυσινά επίπεδα αυξημένοι ελαφρώς από τον ΦΠΑ ο οποίος την πρώτη φορά απορροφήθηκε από τις εταιρείες ενώ στη δεύτερη αύξησή του, αρχές Ιουλίου, «πέρασε», από ορισμένες εταιρείες στα εισιτήρια.

Παρά την οικονομική κρίση και το υψηλό κόστος των καυσίμων οι ακτοπλοϊκές, όπως ανέφεραν στελέχη τους στην «Κ», είχαν μόνο μια επιλογή: Να κρατήσουν περίπου στο ύψος των περυσινών τιμών τους ναύλους ώστε να στοχεύσουν στην αύξηση της κίνησης, κυρίως κατά τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο, προκειμένου μέσω του αυξημένου τζίρου να πετύχουν περισσότερο βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη.

Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι ο ναύλος με επιστροφή για μια 4μελή οικογένεια σε καμπίνα και με ΙΧ σε συμβατικό σκάφος διαμορφώνεται ως εξής: Πειραιάς - Μυτιλήνη 540 ευρώ, ενώ το καλοκαίρι του 2009 ήταν 513 ευρώ. Πειραιάς - Χίος 495 ευρώ έναντι 477 ευρώ πέρυσι. Πειραιάς - Ρόδος 569 ευρώ όταν πέρυσι ήταν 547 ευρώ. Πειραιάς - Κως 569 ευρώ έναντι 547 ευρώ το 2009. Επίσης από Πειραιά για Μύκονο στα 347 ευρώ όταν το 2009 ήταν 335 ευρώ και για Σαντορίνη φέτος κοστίζει 581 ευρώ όταν πέρσι ήταν 562 ευρώ.

Επίσης στα περυσινά επίπεδα ή ελαφρώς αυξημένοι εμφανίζονται οι ναύλοι και στα ταχύπλοα σκάφη. Ετσι, ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι: Από Πειραιά για Σίφνο ο ναύλος κοστίζει 47 ευρώ και το ΙΧ 66 ευρώ. Από Πειραιά προς Πάρο ο ναύλος είναι 44 ευρώ και το ΙΧ κοστίζει 82,5 ευρώ. Από Πειραιά προς Νάξο κοστίζει 46 ευρώ ο ναύλος για τους επιβάτες και 82,5 ευρώ για τα ΙΧ και από Πειραιά προς Μύκονο ο ναύλος επιβατών διαμορφώθηκε στα 48 ευρώ και για τα ΙΧ στα 80,5 ευρώ. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε στην «Κ» εάν ο επιβάτης αγοράσει το εισιτήριο με επιστροφή έχει έκπτωση της τάξης του 20%.

Προσφορές παντού

Ο έντονος ανταγωνισμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών σε ορισμένους προορισμούς, όπως Κρήτη και Δωδεκάνησα, φαίνεται ότι λειτουργεί υπέρ του επιβάτη, ο οποίος έχει να επιλέξει την καλύτερη ανάμεσα σε πολλές ελκυστικές προσφορές.

Η Blue Star Ferries προσφέρει εισιτήριο οικονομικής θέσης από 10 ευρώ για όλα τα νησιά των Κυκλάδων και από 19 ευρώ για Δωδεκάνησα και Κρήτη. Επίσης υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα με έκπτωση 20% σε ναύλους επιβατών, ΙΧ και μοτοσικλετών εάν ο επιβάτης επιλέξει να ταξιδέψει με συγκεκριμένο πλοίο για Κυκλάδες και Κρήτη. Επίσης προσφέρεται έκπτωση από 25% - 50% για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, όπως φοιτητές, ανάπηροι, παιδιά έως και δέκα ετών κ. ά. Εκπτωση 100% προσφέρεται για τα παιδιά κάτω των τεσσάρων ετών. Επίσης υπάρχουν και οικογενειακές προσφορές της τάξης του 25% για 4κλινη καμπίνα με την προϋπόθεση να ταξιδέψουν 4 άτομα στην ίδια καμπίνα και με τον ίδιο κωδικό κράτησης.

Η ΑΝΕΚ, από την πλευρά της, παρέχει σειρά προσφορών οι οποίες χωρίζονται ανάλογα με το δρομολόγιο, δηλαδή εάν είναι ημερήσιο ή βραδινό. Για τα ημερήσια δρομολόγια παρέχεται έκπτωση 50% στις καμπίνες και 30% για την οικονομική θέση. Επίσης, στην πρώτη διαδρομή με ημερήσιο δρομολόγιο εάν ταυτοχρόνως αγοραστεί και το εισιτήριο επιστροφής η μεταφορά του ΙΧ ή της μοτοσικλέτας είναι δωρεάν. Στα βραδινά δρομολόγια υπάρχει έκπτωση 50% στα εισιτήρια συγκεκριμένων κατηγοριών πολιτών, ενώ δίνεται ένα εισιτήριο δωρεάν σε 4κλινη καμπίνα. Ισχύει, όμως, για κρατήσεις με ενιαίο κωδικό κράτησης υπό την προϋπόθεση δύο εισιτήρια να έχουν ακέραιο ναύλο. Στη συγκεκριμένη προσφορά ισχύει και η έκπτωση επιστροφής 25% στα ακέραια εισιτήρια. Επίσης η HSW έχει προσφορές με 10 ευρώ από Πειραιά προς Πάρο και με 19 ευρώ προς Ρόδο. Ακόμη η HSW προσφέρει έκπτωση 15% για το εισιτήριο το οποίο θα αγοραστεί έως και 15 ημέρες πριν από τον απόπλου, αλλά αφορά δρομολόγια από τρίτη έως και Πέμπτη.

Η εταιρεία Μινωικές Γραμμές διαθέτει επίσης προσφορές όπως έκπτωση 30% για καμπίνα, 30% στα ΙΧ και 50% στις μοτοσικλέτες. Επίσης προσφέρονται εισιτήρια μειωμένα από 20% έως και 50% για συγκεκριμένα κατηγορίες πολιτών, ενώ δίνεται έκπτωση 20% στο εισιτήριο της επιστροφής σε όλες τις θέσεις των συνοδευόμενων οχημάτων και δικύκλων. «Ο ταξιδιώτης, που φέτος χρειάζεται τις διακοπές περισσότερο λόγω αρνητικής ψυχολογίας που του έχει πρoκαλέσει η οικονoμική κρίση, μπορεί να εκμεταλλευτεί τoν πρωτόγνωρο «πόλεμο» προσφορών και εκπτώσεων και να βγει κερδισμένος. Προτείνω, πριν αγοράσει εισιτήρια να κάνει έρευνα αγοράς και να δώσει μεγάλη σημασία στις υπάρχουσες προσφορές» ανέφερε στην «Κ» ο κ. Μιχάλης Τσιφάκης, προέδος της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδος.

ΠΗΓΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑΣ - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

“Μαύρη εβδομάδα” για την παγκόσμια ναυτιλία

Άλλη μια πολύ άσχημη πτωτική εβδομάδα σε όλα τα μεγέθη πλοίων καταδεικνύει την κρίση που πλήττει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως επισημαίνουν ναυλομεσιτικοί οίκοι η εβδομάδα που πέρασε ήταν «η χειρότερη που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα.».

Τα panamax είναι πάλι αυτά που υποφέρουν πολύ και αυτή την εβδομάδα και έχουν την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση αλλά και τα Capes δεν μπορούμε να πούμε ότι απέχουν και πολύ.

«Τα Panamax είναι αυτά που βρίσκονται αυτή την φορά με την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση ‐21% κάτω από την περασμένη εβδομάδα με τα Capes να ακολουθούν με ‐20%» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS.

«Ο δείκτης BDI συνέχισε για μια ακόμα εβδομάδα και αυτός την πτώση της περασμένης εβδομάδας. Μας παρουσιάζεται αρκετά πεσμένος αφού μέσα σε 5 εβδομάδες μετράει απώλειες κοντά στα ‐56%. Τον βλέπουμε να κλείνει στις 09/07 ακόμα και κάτω από τις 2000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1902μονάδες με εβδομαδιαία απώλεια ‐16.58%.
Η τιμή κλεισίματος της Παρασκευής 9 Ιουλίου 2010 (1902) είναι και η χαμηλότερη του έτους, και αν όλα συνεχίσουν όπως πάνε, ίσως κάθε μέρα να βυθίζεται και στοχαμηλότερο του έτους».

Στο μεταξύ, διαπιστώνεται καθημερινά ότι αυτή την φορά το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον επιβαρύνεται και από κινεζική επιβράδυνση στην οικονομία, την οποία άλλωστε επεδίωξε και το Πεκίνο.

Όπως επισημαίνει ο G.Moundreas S.A. «η επιβράδυνση ήδη της Κινεζικής ανάπτυξης φαίνεται από τα μεγέθη Ιουνίου. Η αποθέρμανση της αγοράς ακινήτων, τα μέτρα για τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις, το υποτιμημένο Yuan και η νέα φάση της κάμψης των ανεπτυγμένων χωρών που είναι οι μεγάλοι πελάτες των εξαγωγών της, ήταν αδύνατον να μην κόψουν όλα μαζί στροφές από την Κινεζική μηχανή. Ενδεικτικές των άμεσων συνεπειών στις θαλάσσιες μεταφορές και τους ναύλους είναι:

(α) η πληροφορία ότι η υπ’ αριθ. 2 Κινεζική χαλυβουργία Baosteel περιέκοψε το αναπτυξιακό πρόγραμμα μέχρι το 2012 κατά 38% καθώς προβλέπει “αστάθεια στην παγκόσμια ανάκαμψη”

(β) οι πληροφορίες για μείωση του εισαγόμενου άνθρακα και επιστροφή στον εγχώριο λόγω ασυμβίβαστου της αύξησης των διεθνών τιμών κατά 33% με την πτώση των αναγκών σε ενέργεια και

(γ) οι πληροφορίες από την ναυλαγορά ότι είναι αισθητή η μείωση των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος στην περιοχή του Ειρηνικού».

ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Έχασε την άγκυρα το "Μυτιλήνη"


Απώλεσε τη δεξιά του άγκυρά, σήμερα στις 13:20, το Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» Ν.Χ. 362, ενώ κατευθυνόταν από Μύρινα προς Μυτιλήνη, εκτελώντας το προγραμματισμένο δρομολόγιο (Θεσσαλονίκη- Μύρινα – Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς), με 132 επιβάτες.Το πλοίο κατέπλευσε με ασφάλεια στις 14:20 στο λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου από την Τοπική Λιμενική Αρχή, απαγορεύθηκε ο απόπλους μέχρι να αποκατασταθεί η ζημιά και να προσκομισθεί πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

Στις 18:00 και κατόπιν σχετικής έγκρισης το «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», απέπλευσε χωρίς καθυστέρηση για τα επόμενα λιμάνια προσέγγισης, με 414 επιβάτες. 

Την Πέμπτη τελικά το παρθενικό ταξίδι του European Empress

Για την Πέμπτη 15/7 μεταφέρεται η έναρξη δρομολογίων του EUROPEAN EXPRESS, από το λιμάνι του Πειραιά, για Χίο και Μυτιλήνη. Το πλοίο όπως και τα υπόλοιπα πλοία της NEL LINES, θ αναχωρεί από την πύλη Ε2 του λιμανιού του Πειραιά.
 

Τα χαρακτηριστικά του νέου πλοίου της NEL: