Όσο κυλάει ο χρόνος, εν μέσω οικονομικής κρίσης τόσο το δέσιμο μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στη ναυτιλία γίνεται πιο δυνατό.
Έλληνες εφοπλιστές κτίζουν και επισκευάζουν πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία παρέχοντας εργασία σε χιλιάδες κινέζους καθώς και συνάλλαγμα, ενώ, την ίδια ώρα, οι Κινέζοι μέσω της Ελλάδας και του ΟΛΠ άνοιξαν πύλη στην Ευρώπη για τα προϊόντα τους.
Παράλληλα, τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκμεταλλευόμενα τη διστακτικότητα των ευρωπαϊκών και αμερικανικών τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότης της ναυτιλίας, μπαίνουν γερά στο παιχνίδι με στόχο τους Έλληνες εφοπλιστές. Χαρακτηριστικό του επιχειρηματικού δεσίματος μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στη ναυτιλία είναι τα λόγια που έχει πει ο επικεφαλής του κινεζικού ναυτιλιακού και ναυπηγικού Ομίλου 'Cosco' Captain Wei Jiafy:
«Στην Κίνα λένε πως δεν ανδρώνεται κάποιος εάν δεν πάει στο Στρατό. Κι εγώ παραφράζω και λέω ότι δεν γίνεται κανείς καλός εφοπλιστής αν δεν γεννηθεί Έλληνας».
Βέβαια και οι έλληνες εφοπλιστές παραδέχονται ότι «η ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας μας οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις μακροχρόνιες ναυλώσεις ελληνικών πλοίων από την Κίνα».
Η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθεί η Κίνα, εστιάζεται στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τη ναυτιλία της ως όχημα για την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας της.
Έλληνες εφοπλιστές κτίζουν και επισκευάζουν πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία παρέχοντας εργασία σε χιλιάδες κινέζους καθώς και συνάλλαγμα, ενώ, την ίδια ώρα, οι Κινέζοι μέσω της Ελλάδας και του ΟΛΠ άνοιξαν πύλη στην Ευρώπη για τα προϊόντα τους.
Παράλληλα, τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκμεταλλευόμενα τη διστακτικότητα των ευρωπαϊκών και αμερικανικών τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότης της ναυτιλίας, μπαίνουν γερά στο παιχνίδι με στόχο τους Έλληνες εφοπλιστές. Χαρακτηριστικό του επιχειρηματικού δεσίματος μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στη ναυτιλία είναι τα λόγια που έχει πει ο επικεφαλής του κινεζικού ναυτιλιακού και ναυπηγικού Ομίλου 'Cosco' Captain Wei Jiafy:
«Στην Κίνα λένε πως δεν ανδρώνεται κάποιος εάν δεν πάει στο Στρατό. Κι εγώ παραφράζω και λέω ότι δεν γίνεται κανείς καλός εφοπλιστής αν δεν γεννηθεί Έλληνας».
Βέβαια και οι έλληνες εφοπλιστές παραδέχονται ότι «η ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας μας οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις μακροχρόνιες ναυλώσεις ελληνικών πλοίων από την Κίνα».
Η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθεί η Κίνα, εστιάζεται στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τη ναυτιλία της ως όχημα για την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας της.
Οι Έλληνες
Με παραγγελίες για ναυπηγήσεις που άγγιξαν τα τελευταία τρία χρόνια τα τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια καθώς και εκατοντάδες επισκευές πλοίων που υπολογίζονται σε κόστος να φθάνουν το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια δικαίως οι έλληνες εφοπλιστές κατέχουν πλέον τον τίτλο «γητευτές του κόκκινου δράκου».
Η ελληνοκινεζική σχέση όμως είναι αμφίδρομη αφού οι κινέζοι ναυλώνουν τα πλοία των Ελλήνων για να τους μεταφέρουν τα προϊόντα στις ξένες αγορές και να εισάγουν πρώτες ύλες.
Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν ναυπηγήσει ή ναυπηγούν και τώρα πλοία στις κινεζικές γιάρδες βρίσκουμε τους, Γιάννη Αγγελικούση, Βίλλυ Παναγιωτίδη, Ντίνο Μαρτίνο, οικογένεια Τομάζου, Βίκτωρα Ρέστη, Γιώργο Οικονόμου, Νίκο Τσάκο, Βασίλη Παπαχρηστίδη, Όμιλο Λάτση, Ανδρέα Μαρτίνο, Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο, Ευάγγελο Μαρινάκη, Χάρη Βαφειά, Νίκο Φιστέ και Διαμαντή Λεμό.
ΠΗΓΗ: www.marinews.gr