Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

Ξεκινάει η θερινή “ναυμαχία” στο Αιγαίο

Υπό συνθήκες έντονου ανταγωνισμού στο Αιγαίο ξεκινάει η θερινή περίοδος για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες  βλέπουν τις οικονομικές επιδόσεις τους να  σημειώνουν κάθετη πτώση.

Η Attica Group ήδη εκτελεί δρομολόγια στα Χανιά της Κρήτης έχοντας δρομολογήσει  το πλοίο της «Blue Horizon»  «χτυπώντας» την ΑΝΕΚ μέσα στο σπίτι της.

Η εξέλιξη αυτή θεωρήθηκε ως απάντηση στην εξαγγελία της ΑΝΕΚ ότι θα δρομολογήσει πλοίο στα Δωδεκάνησα.

Η Χανιώτικη εταιρεία, μέσω της  Hellenic Sea Way (HSW) ξεκινάει δρομολόγια με το πλοίο της «Νήσος Ρόδος» στη γραμμή Πειραιάς-Κως-Ρόδος.

Τα επίσημα εγκαίνια της γραμμής θα γίνουν αύριο Παρασκευή  στο λιμάνι του Πειραιά.

Να σημειωθεί ότι στην περιοχή της Δωδεκανήσου, μετά την αποχώρηση της GA Ferries του Μάκη Αγούδημου, κυριαρχεί η Attica Group μέσω της Blue Star.

Πέραν όμως από τις κινήσεις των μεγάλων, «ζωτικό χώρο» στα Δωδεκάνησα φαίνεται ότι διεκδικεί και η ΝΕΛ.

Χθες, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) υπέβαλε αιτήματα για την δρομολόγηση δύο φορτηγών οχηματαγωγών πλοίων (ro-ro) , του  «Κολοσσός» με σημαία σημαίας Μάλτας και του «Ιππότης» με σημαία Κύπρου.

Τα δυο αυτά πλοία θα εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές Πειραιάς-Κως-Ρόδος και Πειραιάς-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος και Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη.

Αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρόταση της ΝΕΛ ο εκπρόσωπος της Hellenic Seaways, μίλησε για αθέμιτο ανταγωνισμό εάν η εταιρεία επιμείνει στα συγκεκριμένα ωράρια των δρομολογίων τα οποία είναι ακριβώς «επάνω» στα δρομολόγια της HSW αλλά συμφώνησε ότι θα πρέπει να δοθούν.

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Blue Star ferries, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει αντίρρηση για τη δρομολόγηση των πλοίων υπό την προϋπόθεση  αλλαγής της ώρας αφιξοαναχώρησής τους. 

Στην Πάτρα φόρουμ για την περιβαλλοντική διαχείριση λιμένων

Την προσεχή Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010, ώρα 9:00 έως 18:30, θα φιλοξενηθεί στην πόλη μας, στις εγκαταστάσεις του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, το 2ο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ που διοργανώνεται στα πλαίσια του ευρωπαϊκού Έργου ECOPORT 8 με θέμα «Περιβαλλοντικό καθεστώς των λιμένων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης: δυνατά σημεία, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές». Το Πανευρωπαϊκό αυτό Φόρουμ θα ανοίξει τη φετινή ετήσια αναπτυξιακή δράση του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών «Εβδομάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας» και αναμένεται να αποτελέσει μια εξαιρετική ευκαιρία για συνεργασία μεταξύ των χωρών και των φορέων που θα εκπροσωπηθούν, όπως υπουργεία, λιμενικές αρχές, πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Αλβανία, το Μαυροβούνιο, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Τα βασικότερα θέματα που θα παρουσιαστούν και θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης και διερεύνησης αφορούν:
α. το υπάρχον περιβαλλοντικό καθεστώς των λιμένων της ΝΑ Ευρώπης με έμφαση στους λιμένες που συνεργάζονται με το δίκτυο υλοποίησης του Έργου (Μπάρι, Μπαρ, Δυρράχιο, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Μπουργκάς, Κονστάντζα)
β. την πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρισης των λιμένων
γ. τις καλές πρακτικές αλλά και προτάσεις για τη βιώσιμη, περιβαλλοντική διαχείριση των λιμένων.

Το διαπεριφερειακό και διακρατικό έργο ECOPORT 8 - Environmental management of transborder corridor ports, αποσκοπώντας στη βελτίωση της περιβαλλοντικής επίδοσης των λιμανιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, έχει ήδη αναπτύξει πολυδιάστατη δραστηριότητα και έχει προσελκύσει, μεταξύ άλλων, και το ενδιαφέρον των Οργανισμών Λιμένων Πατρών και Ηγουμενίτσας, που συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες του έργου.

Πρέπει να τονισθεί ότι στο Φόρουμ θα παρουσιάσουν τις απόψεις τους εκπρόσωποι του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Οργανισμού Λιμένα Πατρών και άλλων λιμένων της χώρας. Μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας θα παρουσιάσουν τις ερευνητικές τους δραστηριότητες για την περιβαλλοντική διαχείριση των παράκτιων περιοχών. Το Φόρουμ είναι κεφαλαιώδους σημασίας δεδομένου ότι το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον μπορεί να βελτιωθεί μόνο με τη συμβολή όλων των εμπλεκομένων και ενδιαφερομένων μερών επ’ ωφελεία των πολιτών που ζουν και εργάζονται μέσα και δίπλα στα λιμάνια στη βάση μιας κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του φόρουμ μπορεί κανείς να αναζητήσει στην ιστοσελίδα του ΕΠΠ 

είτε στο δικτυακό τόπο του έργου:


ΠΗΓΗ: www.greekshippingnews.gr

Βλάβη υπέστη το "Θεόφιλος"

Χθες  το πλοίο της εταιρείας ΝΕΛ Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΦΙΛΟΣ λόγω χαμηλής πίεσης ελαίου δεξιάς κύριας μηχανής, κατέπλευσε στο λιμάνι του Καρλοβασίου Σάμου στις 15:30' προερχόμενο από Καβάλα όπου δόθηκε απαγόρευση απόπλου από το λιμεναρχείο. Γίνεται έρευνα εύρεσης του προβλήματος από τα μέλη του πληρώματος και τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής 18 Ιουνίου 2010 θα ενταχθεί στην έρευνα ειδικό συνεργείο με επικεφαλής μέλος του τεχνικού γραφείου της εταιρείας μας.

Οι επιβάτες που επέβαιναν στο πλοίο και είχαν τελικό προορισμό την Ικαρία, προωθήθηκαν με άλλα πλοία με έξοδα της εταιρείας. Όσοι επιβάτες είχαν εισιτήρια για τα υπόλοιπα δρομολόγια ενημερώνονται από την εταιρεία ώστε να προωθηθούν με άλλες εταιρείες στους προορισμούς τους ή να ακυρώσουν τα εισιτήρια του, παραλαμβάνοντας  το αντίτιμο του εισιτηρίου τους στο ακέραιο.
 

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

To TOP 10 των Ελλήνων Εφοπλιστών


Παρά τη δυσμενή συγκυρία, η ναυτιλία των Ελλήνων στο σύνολό της ,απέδειξε για μία ακόμη φορά την παραδοσιακά ισχυρή αντοχή της και την ικανότητα προσαρμογής της στις μεταβαλλόμενες περιστάσεις.

Διατήρησε για τρίτη δεκαετία την πρωτοπορία της στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές ελέγχοντας το 8% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων και περίπου το 15% σε χωρητικότητα , ενώ συνειδητοποιώντας εγκαίρως τα νέα δεδομένα προχώρησε την αναπροσαρμογή των ναυπηγικών προγραμμάτων της, συνεχίζοντας την τάση εκσυγχρονισμού του στόλου της.

Ειδικότερα, οι παραγγελίες πλοίων υπό ναυπήγηση για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται σε 748 πλοία που ισοδυναμούν με 65 εκατ. dwt.

Στο Top 10 των Ελλήνων εφοπλιστών σύμφωνα με τα στοιχεία της N. Cotzias Shipping Consultants (NCSC) βρίσκουμε με βάση τον αριθμό των πλοίων που απαρτίζουν τους στόλους τους:

1)Τον Ιωάννη Αγγελικούση με 120 πλοία στην πρώτη θέση και ακολουθούν,
2) καπετάν Παναγιώτης Τσάκος με 82,
3) Νίκος και Χάρης Βαφειάς με 72 και
Δημήτρης Μελισσανίδης με 72,
4)Γ.Προκοπίου με 71,
5)Βίκτωρ Ρέστης με 70 πλοία,
6) Δρ Ιωάννης Κούστας με 69,
7) Ο Ungar Rami του οποίου η εταιρεία Stamco έχει έδρα την Ελλάδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια και απαρτίζεται από Έλληνες
8) Γιώργος Οικονόμου με 61 πλοία
9)Ευάγγελος Μαρινάκης με 59 και
10) καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος με 58.

Όσο αφορά τη χωρητικότητα του στόλου που έχουνε: Στην πρώτη θέση ο Ιωάννης Αγγελικούσης με 20,8 εκ. τόνους, (120 πλοία), ο Γ.Προκοπίου με 10,5 εκ. τόνους, (71 πλοία) , Γ.Οικονόμου με 8,2 εκ. τόνους,(61 πλοία), καπετάν Παναγιώτης Τσάκος με 8,04 εκ. τόνους,(82 πλοία) ο Βίκτωρ Ρέστης, με 6,01 εκ. τόνους (70 πλοία), δρ Ιωάννης Κούστας με 6 εκ. τόνους., (69 πλοία), Όμιλος Χανδρή με 4,6 εκ. τόνους (31 πλοία), Ντίνος Μαρτίνος με 4,4 εκ. τόνους (39 πλοία), Βίλλυ Παναγιωτίδης με 4,4 εκ. τόνους (25 πλοία) και Όμιλος Λυκιαρδόπουλου με 4,4 εκ. τόνους (25 πλοία).

«Οι επιδόσεις απορρέουν όχι μόνο από το μέγεθος του στόλου της, ο οποίος στην πλειονότητά του αποτελείται από πλοία προηγμένης τεχνολογίας αλλά και από το υψηλό επίπεδο παροχής αξιόπιστων μεταφορικών υπηρεσιών που συνδυάζουν την παραδοσιακή ναυτική τεχνογνωσία και το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο με σύγχρονες πρακτικές επιτελικής διαχείρισης» είναι τα λόγια του Θ. Βενιάμη: προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

ΠΗΓΗ: ΜΗΝΑ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΥ - www.marinews.gr

Οι Μυκονιάτες συνεχίζουν να διαμαρτύρονται...





.............

"Στον Τοπικό τύπο της Μυτιλήνης, στην εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ", Σάββατο 12.06.2010 διαβάσαμε:

Σε ερώτησή του στη Βουλή ο Βουλευτής κ. Σπύρος Γαληνός θέτει τρία συγκεκριμένα ερωτήματα σε σχέση με το πότε θα γίνει το Εφετείο και το αν θα στελεχωθούν οι υπηρεσίες της Δικαιοσύνης στη Λέσβο. Και συνεχίζει η εφημερίδα.....

Η αίσθηση που υπάρχει διάχυτη στην κοινωνία της Λέσβου και μεταφέρει ο βουλευτής είναι ότι "η απροθυμία στη λήψη πολιτικής απόφαση για την ίδρυση του Εφετείου στη Μυτιλήνη καλύπτεται πίσω από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Δε λαμβάνει υπόψη της την κοινή γνώμη, την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες οι οποίοι πρέπει να διασχίσουν τη μισή επικράτεια προκειμένου να παραστούν στην εκδίκαση των υποθέσεών τους στην έδρα του Εφετείου Αιγαίου στη Σύρο; ......

Εδώ λοιπόν απαντούν οι Συριανοί και οι Μυκονιάτες.... Υπήρχε συγκοινωνία που την κάλυπτε το "Νήσος Χίος" με τη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Χίος - Μυτιλήνη και..... τη κόψανε. Τώρα πρέπει οι Συριανοί και οι Μυκονιάτες για να πάνε να δουν τα παιδιά τους που σπουδάζουν ή είναι στρατιώτες στη Χίο και στη Μυτιλήνη, από τη Σύρο και τη Μύκονο πρέπει να διασχίσουν τη μισή επικράτεια;

Συ είπας.......

Η Εταιρεία συνεχίζει να δικαιολογείται: "Δε συμφέρει αυτό το δρομολόγιο γιατί υπάρχει καθυστέρηση μιας ώρας και τριάντα λεπτών - διαμαρτύρονται οι Χιώτες και οι Μυτιληνιοί".

Αυτό που ακούγεται είναι ότι το πρόγραμμα των δρομολογίων βγαίνει με γνώμονα το συμφέρον της Εταιρείας.

Δεν μπορούν να σκεφτούν ότι υπάρχει και η εξυπηρέτηση των πολιτών έστω μια με δυο φορές την εβδομάδα;

Η εξυπηρέτηση είναι συνυφασμένη μόνο με το κέρδος - τα άλλα που λένε είναι παραμύθια.

Το πρόγραμμα και το συμφέρον είναι ενιαίο για να εισάγει το χρήμα στην Εταιρεία.

Οι ιθύνοντες το μόνο που ακούν είναι ο ήχος του χρήματος.... Οι ανθρώπινες αξίες, η ανθρωπιά, η λαχτάρα των παιδιών να εξυπηρετηθούν γρήγορα και με ασφάλεια όταν σπουδάζουν ή όταν υπηρετούν την Πατρίδα είναι δευτερεύουσας αξίας.

Σε μια συζήτηση που είχαμε με ηγετικό στέλεχος του Δήμου μας είπαν: Μην προσπαθείτε άδικα. Αυτοί σαν οδηγό τους έχουν το χρηματικό και μόνο συμφέρον.

Κόντρα στον άνεμο έχουμε χαρακτηρίσει αυτή μας την προσπάθεια. Και τούτο γιατί όλα είναι ενάντια. Το συμφέρον και το χρήμα είναι ένα ατσάλινο αδιαπέραστο εμπόδιο.

Δε μας ακούει κανένας. Μόνον η Εταιρεία λέει, μπορεί να επαναδρομολογήσει το πλοίο.

Τα παιδιά μας, οι σπουδαστές και οι στρατιώτες παίρνουν παραδείγματα πλήρους αδιαφορίας και ποια σκληρή πραγματικότητα θα αντιμετωπίσουν αύριο στην κοινωνία.

Εμείς θα τα γράφουμε για να μαθαίνουν και οι άλλοι. Και ποιος ξέρει κάποιο ευαίσθητο αυτί μπορεί να μας ακούσει....... και να περνάει το καράβι και πάλι από τη Σύρο και τη Μύκονο έστω και δυο φορές την εβδομάδα. "

..........
Αυτά είναι τα λόγια των κατοίκων της Μυκόνου σε ένα φαξ που έφτασε στα γραφεία της Γενικής Γραμματέα Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Είμαι σίγουρος ότι το συγκεκριμένο φαξ θα έχει κι άλλους παραλήπτες......

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Απογειώνεται η κίνηση στο αεροδρόμιο της Κω

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Κρατικός Αερολιμένας "Ιπποκράτης" της Κω, οι αφίξεις επιβατών εξωτερικών αυξήθηκε κατά 15,18% το Μάιο , σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009. Συνολικά, οι επιβάτες έφτασαν τους 84.462 από 73.331 πέρυσι το Μάιο. Πιο αναλυτικά, οι χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση άφιξης επιβατών στην Κω αεροπορικώς είναι η Ρωσία (239,68%), η Αυστρία (57,68%) και η Τσεχία (57,38%), ενώ μεγαλύτερη μείωση εμφάνισαν η Πολωνία (18,60%), η Γερμανία (17,66%), η Νορβηγία (17,05%).

Όσον αφορά στις αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού από το αεροδρόμιο της Κω, οι χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση αναχώρηση επιβατών είναι η Ρωσία (621,19%), η Αυστρία (90,21%) και η Πολωνία (26,09%), ενώ η μεγαλύτερη μείωση προέρχεται από τη Γαλλία (100%), την Ελβετία (19,50%) και την Τσεχία (18,62%%). Συνολικά, από τον αερολιμένα "Ιπποκράτης" το Μάιο αναχώρησαν 54.498 επιβάτες αντί 48.674 το Μάιο του 2009 (αύξηση 11,97%).

ΠΗΓΗ: ΒΙΚΥ ΚΑΡΑΝΤΖΑΒΕΛΟΥ - www.traveldailynews.gr

Παραγγελίες VLCC και VLOO από τον Όμιλο Αγγελικούση

Σε παραγγελίες έξι πλοίων, δύο VLCC και δύο VLOO με δικαίωμα ναυπήγησης ενός ακόμη για κάθε τύπο, προχώρησε, σύμφωνα με τους Clarkosns, o Όμιλος Αγγελικούση.

Τα πλοία παραγγέλθηκαν σε κινεζικό ναυπηγείο και θα κοστίζουν 99 εκ. κάθε VLCC και 69 εκ. δολ κάθε VLOO. Τα πλοία θα παραδοθούν το α' εξάμηνο του 2013.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του έτους ο Όμιλος Αγγελικούση έχει παραγγείλει άλλα δύο VLCC και δύο Capesize. 

"Σωσίβιο" αναζητούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Η αύξηση της τιμής των καυσίμων και η μειωμένη κατά 15-20% επιβατική κίνηση στις εσωτερικές γραμές υποχρεώνουν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αναδιπλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, να μειώσουν τις ταχύτητες των συμβατικών τους πλοίων και τώρα επιχειρούν να απαλλαγούν από τα ταχύπλοα σκάφη τους. Άλλωστε, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου είναι αποκαρδιωτικά. Μόνο οι τέσσερις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο  ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν ζημίες που υπερέβησαν τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ υπέστησαν και σημαντική συρρίκνωση των εσόδων τους. Η αύξηση των καυσίμων των συμβατικών πλοίων αυξήθηκε σε σύγκριση με πέρσι κατά 120 ευρώ, αφού από 300 ευρώ ο τόνος έφθασε εφέτος τα 420 ευρώ!
 
Από την άλλη εντείνεται ο ανταγωνισμός στις πιο κερδοφόρες γραμμές, όπως είναι η Αδριατική, οι δύο γραμμές της Κρήτης, του Ηρακλείου και των Χανίων, καθώς επίσης και στη βασική γραμμή των Δωδεκανήσων στη Κω και Ρόδο. Στην γραμμή της Αδριατικής οι κρατήσεις κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με πέρσι, ενώ συγκυριακά λόγω της ηφαιστειακής τέφρας παρουσίασε μια ανέλπιστη κίνηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε αύξηση κατά 6% σε επιβάτες, κατά 14% σε Ι.Χ. και μείωση κατά 4% στα φορτηγά οχήματα. Ωστόσο τις επόμενες ημέρες θα αυξηθεί σημαντικά η χωρητικότητα των πλοίων στις γραμμές της Ιταλίας, με την έλευση του νεότευκτου μέσα στον μήνα Ιούνιο Olympia Cruise, το οποίο ναύλωσαν οι Μινωϊκές Γραμμές από τον μητρικό όμιλο των Γκριμάλντι. Το πλοίο αυτό, μαζί με το αδελφό σκάφος Europa Cruise ανεβάζει τη μεταφορική ικανότητα από την πλευρά των Μινωϊκών Γραμμών στη γραμμή Πάτρας – Ηγουμενίτσας – Αγκόνα σε 6.000 επιβάτες ημερησίως, που δημιουργεί ασφυκτικές πιέσεις στις άλλες εταιρείες. Οι άλλες δύο άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες, η Superfast Ferries και η ΑΝΕΚ επιχειρούν με ελκυστικά πακέτα προσφορών να προσελκύσουν επιβάτες και αυτοκίνητα, αλλά είναι προφανές ότι ο αλόγιστος ανταγωνισμός θα επιφέρει δραματικά μειωμένα έσοδα. Επιπλέον να επισημανθεί ότι η Superfast Ferries ναυπηγεί δύο σύγχρονα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, για τις γραμμές της Ιταλίας, και όποτε αυτά δρομολογηθούν θα επιδεινώσουν περαιτέρω την κατάσταση. Επισημαίνεται ότι οι μικρές εταιρείες, Agoudimos Lines, Ventouris Ferries κλπ, που εξυπηρετούν τα λιμάνια Μπάρι και Μπρίντιζι, που κατέχουν αξιόλογα μερίδια στα δύο αυτά λιμάνια, διαβλέπουν μετακίνηση της κίνησης κυρίως των φορτηγών αυτοκινήτων προς τα Αγκόνα και Βενετίας, τάση που αυξάνεται από μήνα σε μήνα. Το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Europa Cruise, που καθελκύσθηκε πρόσφατα, είναι νηολογημένο στην Ιταλία και φέρει την ιταλική σημαία θα απασχολήσει ένα μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών και θα πάρει τη θέση του συνονόματου του πλοίου Europa Palace, που είναι και αυτό ιταλικής κατασκευής. Το Europa Palace θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία. Το νεότευκτο πλοίο έχει μήκος 225 μέτρα και 31 μέτρα πλάτος, ενώ η μεταφορική του  ικανότητα για φορτηγά είναι 3.000 lanes meters. Δύναται να μεταφέρει 3.000 επιβάτες και η υπηρεσιακή του ταχύτητα φθάνει στους 28 κόμβους. Το εντυπωσιακό είναι ότι παρά το μέγεθος του – αφού πρόκειται για πλοίο «μαμούθ» -  θα διανύει σε 22 ώρες τη διαδρομή Αγκόνα- Ηγουμενίτσα - Πάτρα.

Εξάλλου, ο ανταγωνισμός μαίνεται τώρα στο Ηράκλειο και στα Χανιά, όπου οι προσφορές και των τριών εταιρειών, Blue Star, ΑΝΕΚ και Μινωϊκές Γραμμές φέρνουν κόσμο, αλλά τα έσοδα είναι μειωμένα λόγω των εκπτώσεων κυρίως στα ημερήσια δρομολόγια. Την επόμενη εβδομάδα, θα ενταθεί και ο ανταγωνισμός στη γραμμή των Δωδεκανήσων. Στα τρία πλοία της Blue Star, μπαίνει εμβόλιμα το «Νήσος Ρόδος» της Hellenic Seaways, ενώ σχεδιάζει να δρομολογήσει και το φορτηγό οχηματαγωγό πλοίο «Κολοσσός» η ΝΕ Λέσβου. Με αυτές τις επιχειρηματικές κινήσεις μπορεί να βγαίνουν ωφελημένοι οι επιβάτες, όμως οι εταιρείες θα υποστούν μεγάλη μείωση εσόδων.

Επισημαίνεται ότι στις  γραμμές της Ιταλίας τα πλοία της Attica Group, μετέφεραν 104.907 επιβάτες (μείωση 3,7%), 31.464 φορτηγά οχήματα (μείωση 7,7%) και 19.524 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 7,7%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες κίνησης με μερίδια αγοράς 36,2% στους επιβάτες, 32,7% στα φορτηγά οχήματα και 35,7% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας. Εξάλλου, στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής, δηλαδή στην Αγκώνα και στην Βενετία οι Μινωϊκές Γραμμές, διακίνησαν το 35,3% των επιβατών, το 30,0% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 36,6% των φορτηγών αυτοκινήτων. 
 
Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, η Attica Group είχε έσοδα  51,59 εκατ., έναντι  53,24 εκατ. το α΄ τρίμηνο 2009 και Ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ -10,02 εκατ. (Ευρώ -5,47 εκατ.). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν ζημίες μετά από φόρους 21,95 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν 14,81 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το μεγάλο της πλεονέκτημα είναι ότι διαθέτει 72,28 εκατ. ευρώ διαθέσιμα, που επιτρέπει στον όμιλο να σχεδιάζει εξαγορές εταιρειών ή αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων.
 
Η ΑΝΕΚ, παρά το γεγονός ότι είχε αύξηση εσόδων κατά 4,6%, είχε ζημίες που ανήλθαν στα 18,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών πέρσι 14,6 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στο πρώτο τρίμηνο του 2010 ανήλθε σε ευρώ 45,5 εκατ., έναντι ευρώ 43,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2009, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6%. Οι Μινωϊκές Γραμμές είχαν και αυτές ζημίες που ανήλθαν σε 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 28,9 εκατ. ευρώ. Η τέταρτη εταιρεία της ακτοπλοίας, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, είχε και αυτή ζημίες 7,463 εκατ. ευρώ, έναντι 4,189 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2009. Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 7,444 εκατ. ευρώ από 4,650 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2009. 

ΠΗΓΗ: ΣΑΒΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ - ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Nel Lines - Αλκυόνη


Η NEL LINES συνεχίζοντας τις ναυλώσεις, αυτή τη φορά ναυλώνει το ΑΛΚΥΟΝΗ και το φέρνει στη γραμμή 
Θεσ/νικη Σποράδες. Για το συγκεκριμένο ταχύπλοο, υπήρχαν φήμες για δρομολόγηση του, στη γραμμή ΡΑΦΉΝΑ-ΣΥΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ, χωρίς όμως τελικά να επαληθευτούν. Ήδη στο Πέραμα έχουν αρχίσει οι εργασίες και τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να βαφτεί το ταχύπλοο στα χρώματα της νέας του εταιρίας.

Φωτιά σε κλιματιστικό σύστημα πλοίου με 639 επιβάτες

Πυρκαγιά χωρίς ωστόσο να σημειωθούν άλλα απρόοπτα σημειώθηκε στο σύστημα κλιματισμού του Εύβοια Σταρ κατά τον απόπλου του από Μαρμάρι για Ραφήνα με 639 επιβάτες.

Υπήρξε άμεση παρέμβαση και η φωτιά κατασβήστηκε το δε πλοίο συνέχισε κανονικά το δρομολόγιό του.

Πρώτη παγκοσμίως η Ελλάδα στις θαλάσσιες μεταφορές


Η συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, βρίσκει τη Ναυτιλία των Ελλήνων να ασκεί πρωταθλητισμό στον άκρως ανταγωνιστικό στίβο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και να έχει τα απαιτούμενα εχέγγυα για καλύτερες μελλοντικές επιδόσεις». Τα λόγια ανήκουν στον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη στο εισαγωγικό σημείωμα στην ετήσια έκθεση της Ένωσης για το 2009-2010 και αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.

Σύμφωνα με έρευνα της N. Cotzias Shipping Consultants (NCSC) ο παγκόσμιος ενεργός στόλος ανέρχεται σε 72.268 πλοία και 1.33 δισ. τόνους μεταφορική ικανότητα (DWT). Η Ελλάδα είναι πρώτη με 15% του συνόλου της μεταφορικής ικανότητας (DWT), αλλά 3η σε αριθμό πλοίων με 5,4% συνόλου. Η Ιαπωνία είναι δεύτερη με 14% στον τομέα της χωρητικότητας DWT – όμως είναι πρώτη σε αριθμό πλοίων με το 10% συνόλου. Η Κίνα είναι 3η αν προσθέσουμε τον στόλο του Χονγκ Κόνγκ και της Ταιβάν (Taipei) με 13,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας DWT και πρώτη με 7.200 πλοία.

Όσο αφορά συνολικά τον παγκόσμιο στόλο μαζί με τα υπό ναυπήγηση πλοία είναι ανέρχεται στα 81.036 πλοία (8.768 πλοία υπό παραγγελία), 1.78 δισ. τόνοι μεταφορική ικανότητα (οι 450 εκατομμύρια τόνοι υπό παραγγελία). Στην κατηγορία αυτή Ελλάδα διατηρεί την πρωτιά στον παγκόσμιο στόλο σε DWT, 259 εκ. τόνοι 15% συνόλου. Η Ιαπωνία στη 2η θέση στο συνολικό τονάζ, με 240 εκατ. τόνους (μεγάλωσε η απόσταση κατά 19 εκ τόνους). Όμως η Κίνα αν προστεθεί ο στόλος της Ταϊβάν και του Χόνγκ Κόνγκ , ανεβαίνει στην πρώτη θέση τόσο στο τονάζ (261 εκ τόνοι) όσο και στον αριθμό πλοίων 10% συνόλου!

Πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου - DRY BULKERS
Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση με 22% του στόλου 90εκ τόνους και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με 1297 πλοία (19%). Η Ιαπωνία στη 2η θέση με 20% μεταφορικής ικανότητας DWT και το 15% του στόλου. Η Κίνα στην 3η θέση τόσο στην μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων όμως αν προσθέσουμε τις 3 χώρες η Κίνα βγαίνει πρώτη στον αριθμό πλοίων 1.591 bulkers και οριακά 2η στην συνολική μεταφορική ικανότητα με 1εκ τόνους λιγότερο από την Ελλάδα. Αυτή την εποχή βρίσκονται 2.514 φορτηγά πλοία υπο παραγγελία επι συνόλου 6.674 πλοίων – (108εκ τόνοι αύξηση μεταφορικής ικανότητας) σε σύνολο 418 εκ τόνων υπαρχούσης συνολικής χωρητικότητας.

Η Ελλάδα είναι πρώτη σε παραγγελίες με 437 φορτηγά υπό παραγελλία, χωρητικότητας 20 εκ. τόννων, και αντιπροσωπεύουν το 18% του συνολικού Order book σε χωρητικότητα και το 17% σε αριθμό πλοίων. Ακολουθεί η Κίνα με 17,3εκ. τόνους χωρητικότητα και 357 πλοία υπο παραγγελία. Η Ιαπωνία με 16,7 εκατ. τόνους χωρητικότητα και 328 πλοία υπο παραγελία

ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ
Η Ελλάδα κατέχει και εδώ την πρώτη θέση με το 19% του στόλου χωρητικότητας 86 εκατ. τόνων και την δεύτερη θέση σε αριθμό πλοίων με 1.146 πλοία (10%). Η Ιαπωνία στη 2η θέση με 12% μεταφορικής ικανότητας DWT και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με το 13% του στόλου. Η Κίνα στην 3η θέση τόσο στην μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων. Δεν είναι τόσο έντονη η δραστηριότητα της Κίνας στα Δ/Ξ. Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 1.516 Δ/Ξ επι συνόλου 11.577 πλοίων – 64 εκατ. τόνοι αύξηση μεταφορικής ικανότητας σε σύνολο 448 εκ τόνων υπαρχούσης συνολικής χωρητικότητας.

Η Ελλάδα έχει 224 Δ/Ξ υπο παραγελλία, 12.2εκ τόννων και είναι πρώτη σε παραγγελίες, με ποσοστό 19% επί του συνολικού Order book σε χωρητικότητα και το 15% σε αριθμό πλοίων. Η Τουρκία – 3,5 εκατ. τόνοι χωρητικότητας και 145 πλοία υπο παραγγελία. 

ΠΗΓΗ: ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ - ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Χωρίς ενημερωμένους χάρτες το λιμάνι της Χίου!

Την τουριστική κατάσταση της Χίου, πραγματεύεται η τελευταία ανακοίνωση-σχόλιο που εξέδωσε ο άτυπος Σύλλογος Οπαδών Νυχτερινής Χίου. Με αφορμή το γεγονός ότι το κρουαζιερόπλοιο (SEA BOURN ODYSSEY), δε μπήκε στο λιμάνι, επειδή δε γνώριζε ο καπετάνιος ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αύξησης του βάθους του, συντάχθηκε μια ανακοίνωση. Το περιεχόμενό της είναι... ιδιαίτερα ενδιαφέρον και νομίζουμε ότι όποιος τη διαβάσει θα συμφωνήσει μαζί μας: Η τουριστική περίοδος ξεκίνησε και σε λίγες ημέρες οι πρώτοι τουρίστες θα έρθουν στο νησί. Βέβαια τίποτα εδώ δεν πάει καλά!

Σήμερα (9/06/2010) γίναμε όλοι θεατές της γραφειοκρατίας ή της ανευθυνότητας...
Το κρουαζιερόπλοιο (SEA BOURN ODYSSEY) παρέμεινε δεμένο έξω από το λιμάνι, καθώς ο πλοίαρχος δεν πήρε την ευθύνη να δέσει το πλοίο εντός του λιμανιού. Κι αυτό διότι:
Ναι μεν στο λιμάνι της Χίου έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ώστε το βάθος του ν' αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορεί να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια σ' αυτό, όμως στους χάρτες των πλοίων το λιμάνι της Χίου παραμένει με το παλιό βάθος.

Έτσι, ο καπετάνιος αγκυροβόλησε το πλοίο έξω από το λιμάνι.

ΠΟΙΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙ΄ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΟΛΙΓΩΡΙΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΑ ΚΡΟΥΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΕΝΟΥΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ;

Από τη μιαν φωνάζει ο κόσμος και οι άρχοντες για τον τουρισμό και από την άλλη είναι όλοι συνένοχοι στην εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η Χίος!
 

Ευρωπαϊκές διαστάσεις παίρνει το "μπλόκο" της Κορίνθου


Αdriatic Lines δεν προτίθεται να αφήσει τα πλοία να φύγουν από την Κόρινθο πριν το θέμα συζητηθεί στα ευρωπαϊκά όργανα.  Ευρωπαϊκές διαστάσεις προσλαμβάνει η αδυναμία των ελληνικών αρχών να επιβάλλουν την απόφαση του δικαστηρίου του Πειραιά, που αφορά στη δυνατότητα των δυο ιταλικών οχηματαγωγών Ropax 1 και Ropax 2 να φορτώνουν από το λιμάνι της Κορίνθου χρησιμοποιώντας συνθέσεις πληρωμάτων από άλλη χώρα της Ευρωπαικής Ένωσης. Όπως αναφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής», η εταιρεία Αdriatic Lines δεν προτίθεται να αφήσει τα πλοία να φύγουν από την Κόρινθο πριν το θέμα συζητηθεί στα ευρωπαϊκά όργανα. 
 
Πάντως, το Σάββατο το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τόνισε σε ανακοίνωσή του ότι:
«Το θέμα που έχει ανακύψει, διέπεται από το εσωτερικό Ελληνικό δίκαιο όσο τα εν λόγω πλοία βρίσκονται εντός Ελληνικού λιμένος. Η Ελληνική Κυβέρνηση, λόγω και της ηγετικής θέσης της Χώρας στην διεθνή ναυτιλία, λαμβάνει πάρα πολύ σοβαρά κάθε θέμα που αφορά στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, των επιβατών και εργαζομένων, καθώς και στη συναφή ναυτιλιακή νομοθεσία» και καλεί «την εταιρεία να επιδείξει εμπράκτως πνεύμα συνεργασίας». 

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή η εταιρία απέστειλε έγγραφη αρνητική απάντηση στην πρόσκληση που απέστειλε ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής, Γ. Βλάχος, ζητώντας επειγόντως συνάντηση για τις 8 το βράδυ της Παρασκευής όλων των εμπλεκομένων φορέων προκειμένου να βρεθεί λύση στο λιμάνι της Κορίνθου. Όπως ανέφερε στην ανακοίνωσή της η εταιρία, θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη Δευτέρα. 

Η εταιρεία έχει ζητήσει την εμπλοκή των ξένων διπλωματικών αρχών στις διαπραγματεύσεις, ενώ υπήρξε και παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ ο προεδρος της εταιρίας, Μάρκο Αλμπέρτι, είχε πει ότι καλούνται να διαπραγματευτούν «με το πιστόλι στο κρόταφο», προσθέτοντας ότι η ελληνική Δικαιοσύνη αναγνωρίζει πως η εταιρία έχει δίκαιο και ότι οι ελληνικές αρχές δεν εφαρμόζουν το νόμο, με αποτέλεσμα τα δύο πλοία της να είναι υπό ομηρία.

ΠΗΓΗ: www.greekshippingnews.gr