Άλλο ένα γιαπωνέζικο σκαρί, που ήρθε στη χώρα μας, μετασκευάστηκε από ελληνικά χέρια και είναι τώρα στην υπηρεσία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Κατασκευασμένο το 1987, στα Ναυπηγεία της MITSUBISHI, στην Ιαπωνία, ξεκίνησε δρομολόγια στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, με το όνομα KISO. Μετά από 17 ολόκληρα χρόνια, αγοράζεται από την HELLENIC SEAWAYS και στις 2/3/2005, δένει στο Μόλο της Δ.Ε.Η, στο Κερατσίνι, με το όνομα OCEAN TRAILER. Ενάμιση μήνα αργότερα, στις 20/4/2005, πραγματοποιεί τον πρώτο του δεξαμενισμό επί ελληνικού εδάφους, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Δυστυχώς η ναύλωση του στην GRIMALDI LINES, μας το παίρνει μακριά από τις ελληνικές θάλασσες, αφού το πλοίο δρομολογείται στη γραμμή Γένοβας-Βαρκελώνης. Τέλη Οκτώβρη του 2007, μετονομάζεται σε HELLENIC VOYAGER και μετακομίζει στη Κόρινθο. Αύγουστο του 2008 βάφεται στα σινιάλα της HELLENIC SEAWAYS CARGO και μαζί με τα άλλα Ro/Ro της εταιρίας, πραγματοποιεί δρομολόγια από την Κόρινθο για την Ιταλία. Εν τω μεταξύ οι φήμες για μετατροπή του, από Ro/Ro σε ΕΓ/ΟΓ και τοποθέτηση του σε γραμμή του Αιγαίου, αρχίζουν να γίνονται έντονες. 12/8/09 δένει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος και στις 4/9/09 μεθορμίζει στο Μόλο της Δ.Ε.Η., προκειμένου να αρχίσει η μετασκευή του. Στην πορεία της μετασκευής του, ακούγονται πολλά σενάρια για το κατά πόσο θα αλλαχτεί, τόσο το εσωτερικό του όσο και η εξωτερική του εμφάνιση. Τελικά στο πλοίο πολύ λίγα πράγματα αλλάζουν εξωτερικά, σε αντίθεση με το εσωτερικό του, που γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά. Στις 31/3/2010 κι ενώ έχει ήδη οριστικοποιηθεί η δρομολόγηση του στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Κως-Ρόδος, δεξαμενίζεται στα Ναθπηγεία Ελευσίνας. Στις 3/5/2010 κι ενώ έχει επιστρέψει στο Μόλο της Δ.Ε.Η., αρχίζει να γράφεται στην πλώρη και στην πρύμη του, το νέο του όνομα, το οποίο είναι το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ. Ακολουθεί άλλη μία μεθόρμιση στις 17/5/10, από το Μόλο της Δ.Ε.Η. στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας, ενώ το βράδυ της 25/5/10, εισέρχεται για πρώτη φορά στο λιμάνι του Πειραιά και δένει στη προβλήτα του Αγίου Διονυσίου. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, πραγματοποιούνται πυρετώδεις εργασίες με σκοπό να ξεκινήσει το πλοίο τα δρομολόγια του το συντομότερο δυνατό. Έτσι φτάνουμε στη σημερινή ημέρα, όπου στις 18:00 το απόγευμα, με πλοίαρχο τον cpt Βασίλη Γεροντάκη, αφήνει το ντοκ 3 και χαράσσει πορεία προς το Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο. Το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, θα αναχωρεί κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 18:00, με προορισμό τα λιμάνια της Πάρου, της Κω και της Ρόδου, ενώ από τη Ρόδο θ αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 15:30.
Την επανέναρξη των δρομολογίων μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου συμφώνησαν η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Τ. Κατσέλη, και η Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου, κ. Ερατώ Κοζάκου - Μαρκουλλή σε συνάντηση που είχαν σήμερα 08/06/2010. Όπως τόνισε η ΥΠΟΙΑΝ, "δρομολογήθηκαν όλες τις διαδικασίες, ώστε επιτέλους να υπάρξει σύνδεση μεταξύ Λεμεσού και Λαυρίου για RO/RO πλοία". Στις αντιπροσωπείες των δύο χωρών συμμετείχαν, από ελληνικής πλευράς, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής, κ. Γεώργιος Βλάχος, και υπηρεσιακοί παράγοντες και, από κυπριακής, ο Πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα, κ. Ιωσήφ Ιωσήφ, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, κ. Μάκης Κωνσταντινίδης, και ο Διευθυντής Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Σέργιος Σεργίου. Μετά τη συνάντηση έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:
ΥΠΟΙΑΝ, κα Λούκα Τ. Κατσέλη: Καλωσορίσαμε εδώ στο Υπουργείο μας, την Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου, κα Μαρκουλλή. Είχαμε μια εποικοδομητική συνεργασία, δρομολογήσαμε όλες τις διαδικασίες, ώστε επιτέλους να υπάρχει σύνδεση μεταξύ Λεμεσού και Λαυρίου για RO/RO πλοία. Θέλουμε τη διασύνδεση και τη στενή συνεργασία για την ασφάλεια, την τόνωση του εμπορίου, αλλά και τη στενή καθημερινή συνεργασία μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. Μία συνεργασία, στην οποία όλοι προσβλέπουμε και στην οποία πραγματικά έχουμε πολύ να δουλέψουμε και μπορούμε να κάνουμε ακόμα πιο θαρραλέα και τολμηρά βήματα, προκειμένου να υπάρξουν πιο μόνιμες λύσεις, τις οποίες εξετάζουμε. Σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Υπουργός της Κύπρου, κα Ερατώ Κοζάκου - Μαρκουλλή: Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμότατα την αγαπητή φίλη, Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στην Ελλάδα, κ. Λούκα Κατσέλη, για την πολύ στενή συνεργασία που είχαμε σήμερα και για την αποφασιστικότητα, με την οποία και η ίδια, αλλά και η κυβέρνηση της Ελλάδος, είδε αυτό το πολύ σημαντικό για την Κύπρο θέμα της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. Για εμάς είναι θέμα ζωτικής σημασίας και είμαστε ευγνώμονες, γιατί η κυβέρνηση της Ελλάδας το είδε θετικά. Όπως είπε και η κυρία Υπουργός, έχουμε ήδη δρομολογήσει όλες τις διαδικασίες και ελπίζω σύντομα να μπορούμε αμοιβαία να ανακοινώσουμε την έναρξη αυτής της σύνδεσης, που για μας, αλλά και για την Ελλάδα, είναι μεγάλης σημασίας, οικονομικής, αλλά και πολιτικής και εθνικής.
Ερώτηση δημοσιογράφου: Πότε θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ;
ΥΠΟΙΑΝ, κα Λούκα Τ. Κατσέλη: Ετοιμάζουμε το σχέδιο νόμου, το οποίο θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή. Ένα σχέδιο νόμου, το οποίο αίρει το καμποτάζ στη χώρας μας. Με το σχέδιο νόμου τίθεται ένα πλαίσιο συμφωνιών και συνεργασιών με τις πλοιοκτήτριες εταιρίες υπό όρους, όπως συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, βάσει του οποίου θα προχωρήσουμε, έτσι ώστε πραγματικά η χώρα μας να γίνει ένας κόμβος για τη θαλάσσια κρουαζιέρα. Πρόκειται για ένα κλάδο, ο οποίος έχει πολλές θετικές προοπτικές και ο οποίος αναμένεται να αποφέρει έσοδα για την χώρας μας, για τον εμπορικό κόσμο, για την οικονομία μας.
Ερώτηση δημοσιογράφου: Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα, κάποιες πληροφορίες ότι τουλάχιστον η ROYAL CARIBBEAN, η πρώτη που εκδήλωσε ενδιαφέρον, αναθεωρεί τη στάση της, με δεδομένο ότι κάποιοι από τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται δεν την βρίσκουν απολύτως σύμφωνη. Επαναβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον, γιατί ξέρουμε ότι υπήρξαν και κάποιες νέες επαφές εδώ εντός Ελλάδας με στελέχη της εταιρίας;
ΥΠΟΙΑΝ, κα Λούκα Τ. Κατσέλη: Υπάρχει εκτεταμένη διαβούλευση με όλους τους φορείς και τους εργαζόμενους και με τις πλοιοκτήτριες εταιρίες. Το σχέδιο νόμου υποβάλλεται στη Βουλή και τυγχάνει νομίζω ευρύτατης αποδοχής. Ευχαριστώ πολύ.
ΠΗΓΗ: www.greekshippingnews.gr