Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Ενισχύουν τον στόλο τους οι Έλληνες εφοπλιστές

Το ναυπηγικό τους πρόγραμμα συνεχίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές σε μία δύσκολη περίοδο για την παγκόσμια οικονομία. Γνωστά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού έχουν αρχίσει μέσα στο 2010 να παραλαμβάνουν πλοία ενισχύοντας τον στόλο τους. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους οι Έλληνες εφοπλιστές το α’ τρίμηνο του 2010 έχουν υπογράψει συμβόλαια αξίας 1,8 δισεκατομμυρίου δολαρίων για τη ναυπήγηση 40 πλοίων διαφόρων τύπων. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν συνολικά 826 υπό ναυπήγηση πλοία χωρητικότητας 40,9 εκ. τόνων.

Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει την κατασκευή 9.135 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 534 εκατ. τόνων.

Αναφορικά τώρα με τους τύπους των υπό ναυπήγηση πλοίων, 3.319 που αντιστοιχούν στο 39% όλων των παραγγελιών είναι φορτηγά πλοία, 1.984 δεξαμενόπλοια (22%), 1.027 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(11%), 1.022 offshore πλοία (11%), 1.774 άλλων τύπων πλοία (20%).

Ειδικότερα:
1)Το νεότευκτο φορτηγό πλοίο M/V Inspiration, τύπου Kamsarmax χωρητικότητας 80.700 τόνων, από τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας STX Offshore and Shipbuilding Co, Ltd. παρέλαβε η Aegean Bulk Co Inc. του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου. Είναι το πρώτο από τα συνολικά τέσσερα που θα ναυπηγηθούν στη Νότιο Κορέα.

2) Με σταθερά βήματα ο Έλληνας μεγαλοεφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης συνεχίζει την ενίσχυση του στόλου του μέσα στο 2010. Μετά την εισαγωγή τον περασμένο Μάρτιο και της δεύτερης εταιρείας στην αμερικανική χρηματαγορά, της Crude Carries, προχωράει στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία παρέλαβε το δεξαμενόπλοιο M/T Tango το οποίο θα μετονομαστεί σε M/T ‘Amoureux , χωρητικότητας 150.393 dwt.

3) Πριν από έναν περίπου μήνα η εταιρεία Eletson παρέλαβε ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο, το τρίτο από τα συνολικά πέντε που προβλέπει το ναυπηγικό της πρόγραμμα που είναι σε εξέλιξη σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.
Το πλοίο ονομάστηκε «Καστός» που είναι ένα μικρό νησάκι στο Ιόνιο Πέλαγος, συνεχίζοντας την παράδοση της εταιρείας να δίνει ονόματα ελληνικών νησιών στα πλοία της. Ναυπηγήθηκε υπό τη επίβλεψη του Lloyd’s Register. Η εταιρεία έχει στόλο που αποτελείται από 33 πλοία.

4) Ενισχύει τον στόλο της η ναυτιλιακή εταιρεία δεξαμενόπλοιων Stealth maritime, που είναι η μη εισηγμένη του Ομίλου Βαφειά. Πρόκειται για το crude aframax tanker V8 STEALTH II από τα κινεζικά ναυπηγεία.
Είναι χωρητικότητας 114,000 dwt aframax υπό σημαία Μarshall Ιslands. Άρχισε την μακροχρόνια ναύλωσή του από εταιρεία ευρωπαϊκών συμφερόντων.
Είναι το τελευταίο από μία σειρά τεσσάρων αδελφών πλοίων τη ναυπήγηση των οποίων είχε παραγγείλει το γερμανικών συμφερόντων Schulte group για να αγοράσει στη συνέχεια τα συμβόλαια η Stealth Maritime.

5) Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Excel Maritime Carriers Ltd του Βίλλυ Παναγιωτίδη παρέλαβε το νεότευκτο Capesize, M/V Christine χωρητικότητας 180.000 dwt από ιαπωνικά ναυπηγεία Imabari Shipyard.Μπήκε αμέσως σε χροναύλωση 5ετούς διάρκειας προς 25.000 δολάρια την ημέρα.
Με την παραλαβή του Christine η Excel ανέβασε τη δύναμη τους στόλου της στα 48 πλοία.

ΠΗΓΗ: http://www.marinews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου