Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Aπ. Βεντούρης: "Ζητάμε ταυτόχρονη άρση του cabotage"

Στη Συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε σήμερα η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, ο Πρόεδρός της κ. Απόστολος Βεντούρης αναφέρθηκε στο πάγιο αίτημα των ακτοπλόων να λυθούν τα θέματα της επιβατηγού ναυτιλίας συνολικά. Κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα ταυτόχρονα. Επεσήμανε δε ότι «είναι τεράστια αντίφαση και σίγουρα αντιαναπτυξιακό να λύνουμε στην Ελλάδα τα προβλήματα των ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων στην κρουαζιέρα και να εγκαταλείπουμε τα αμιγώς ελληνικά ακτοπλοϊκά συμφέροντα στην τύχη τους». Πρότεινε λοιπόν να υπάρξει ενιαία νομοθετική αντιμετώπιση για ολόκληρη την επιβατηγό ναυτιλία, σύγχρονη και συμβατή με το κοινοτικό παράγωγο δίκαιο.
Με τον τρόπο αυτό, σημείωσε, η ακτοπλοΐα δεν θα πληρώσει το τίμημα των απεργιακών κινητοποιήσεων για την άρση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία όταν δεν θα έχει επιλύσει κανένα από τα προβλήματα που την απασχολούν από το 2001 μέχρι σήμερα και έχει για τον λόγο αυτό προσφύγει τόσο στην Ε.Ε. όσο και στο Δ.Ε.Κ. Επιπλέον υποστήριξε ότι και η κυβέρνηση, μέσω της συνολικής λύσης που ζητάει η ΕΕΝ, θα υποστεί το πολιτικό κόστος μία φορά, δεδομένου ότι ο νόμος για την άρση του καμποτάζ από τα μη κοινοτικά πλοία είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι θα επιφέρει περαιτέρω αντιδράσεις, οι οποίες θα επαναληφθούν σε μεταγενέστερο χρόνο εάν η επίλυση των θεμάτων της επιβατηγού ναυτιλίας υλοποιηθεί σε δύο φάσεις: α) κρουαζιέρα - άρση καμποτάζ για όλους - και β) ακτοπλοΐα - εναρμόνιση του Ν. 2932/01 με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.
Ο κ. Βεντούρης τόνισε ότι «εάν απελευθερωθεί μόνον ο τομέας της κρουαζιέρας και όχι συνολικά η ακτοπλοΐα, θα φθάσουμε στο σημείο τα κρουαζιερόπλοια να υποκαταστήσουν την ακτοπλοΐα μεταφέροντας επιβάτες από και προς ελληνικά λιμάνια με τελείως διαφορετικό καθεστώς από αυτό της μεταφοράς με ακτοπλοϊκά πλοία», προβλέποντας ότι «κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από όσα οι προτεινόμενες ρυθμίσεις φιλοδοξούν να λύσουν».
Ο Πρόεδρος της ΕΕΝ έκλεισε την ομιλία του ζητώντας «απελευθέρωση της ακτοπλοΐας από τη γραφειοκρατία αλλά και εναρμόνιση με την ΕΕ. Να μας δοθεί η δυνατότητα να καταστήσουμε την ακτοπλοΐα βιώσιμη και εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης για την εθνική οικονομία, για τον Έλληνα νησιώτη, τον τουρίστα επιβάτη».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου