Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Ελληνοκινέζικη σύμπνοια για ανάπτυξη του Πειραιά

Το «μεγάλο στοίχημα» καλούνται να κερδίσουν από εδώ και στο εξής η ελληνική κυβέρνηση και ο κινεζικός κρατικός όμιλος Cosco. Να αναπτύξουν τον Πειραιά σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό λιμάνι σε ένα διεθνές κέντρο υπηρεσιών.

Για την Ελλάδα, σύμφωνα με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, η Cosco αποτελεί είναι βασικό εταίρο για την ανάπτυξη της πόλης και τη μετατροπή του λιμανιού σε ένα διεθνές κέντρο. Για την Cosco σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της, η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει στρατηγική θέση, είναι η πύλη εισόδου για την Ευρώπη και τις άλλες χώρες της Μεσογείου.

«Θα βάλουμε τα δυνατά μας να κάνουμε το καλύτερο, να σας βοηθήσουμε, εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα της κινεζικής ναυτιλίας και θα χρησιμοποιήσουμε την επιρροή μας για να προσελκύσουμε και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες για να υποστηρίξουν τη χώρα σας. Θα προσελκύσουμε τα διεθνή κεφάλαια στο λιμάνι σας, στη χώρα σας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο captain Wei.

Το πλαίσιο της συνεργασίας
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία μεταξύ άλλων συμμετείχαν ο πρόεδρος κ. Θεόδωρος Βενιάμης και ο γραμματέας του δ.σ. κ. Πάνος Λασκαρίδης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ο captain Wei Jiafou ανέπτυξε τα σχέδια της Cosco για επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με άλλα λιμάνια της χώρας. Επίσης, όπως τόνισε σε δηλώσεις της η κα Κατσέλη, οι δύο πλευρές συζήτησαν επίσης, πώς μπορούν από κοινού να αναπτύξουν τον Πειραιά σε ένα διεθνές κέντρο υπηρεσιών, διότι το λιμάνι δεν είναι μόνο προβλήτες, το λιμάνι έχει να κάνει επίσης με εξυπηρέτηση των πελατών, έχει να κάνει με logistics, με ένα κέντρο εμπορευματικό και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα και για αυτές τις υπηρεσίες.

«Εχει να κάνει με υπηρεσίες όλου του κλάδου της Ναυτιλίας. Προσβλέπουμε σε αυτή τη συνεργασία. Θεωρούμε ότι είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας. Καλωσορίζουμε τον captain Wei και η ελληνική οικονομία και ναυτιλία, προσβλέπουν πολλά σε αυτή τη συνεργασία».

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Cosco υπογράμμισε ότι ο Πειραιάς θα είναι όχι μόνο για την Cosco, αλλά και για το συνασπισμό που συμμετέχει η Cosco (K Line, Yangming and Hanjin): «Το ηγετικό μας λιμάνι. Ο,τι υποσχεθήκαμε θα το κάνουμε». Οπως τόνισε: «Προσελκύσαμε αυτές τις τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, αυτή είναι η μεγαλύτερη συμμαχία στον κόσμο που επίσημα ξεκίνησε τον Απρίλιο φέτος. Ερχονται αυτές οι εταιρείες από την Κίνα και θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους στο λιμάνι του Πειραιά και μετά θα διασπείρονται στα υπόλοιπα μεσογειακά λιμάνια.

Τα πλοία θα επανέρχονται στον Πειραιά από τα μεσογειακά λιμάνια και αυτό θα συμβάλει στη διπλή ταχύτητα ανάπτυξης του λιμανιού και στον όγκο των εμπορευματικών κινήσεων. Ετσι σε μερικά χρόνια ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου και αυτή τη χρονιά ο στόχος μας είναι να φθάσουμε τις 800.000 εμπορευματοκιβώτια».

Παράλληλα, η Cosco, ανέφερε ο captain Wei Jiafou ότι, θα εξερευνήσει την πιθανότητα να υπάρξει συνεργασία στα logistics και στην ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και στα ναυπηγεία.

«Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις συνεργασίες και αυτό θα βοηθήσει ώστε να επανακάμψει η ελληνική οικονομία, ώστε με τον τρόπο αυτό να βοηθήσουμε, να βάλουμε ένα χέρι στη γιατρειά της ελληνικής οικονομίας», υπογράμμισε.


ΠΗΓΗ: Αντώνης Τσιμπλάκης http://www.naftemporiki.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου