Κυριακή 20 Ιουνίου 2010

Οι Ελληνες εφοπλιστές πρώτοι και στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων

Περισσότερα από 10 δισ. δολάρια έχουν επενδυθεί διεθνώς το πρώτο πεντάμηνο του 2010 για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων έναντι 6 δισ. δολαρίων που είχαν επενδυθεί το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2009. Οι Eλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, για μία ακόμη φορά βρίσκονται στην κορυφή των επενδυτικών δραστηριοτήτων έχοντας καταβάλει για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους περισσότερα από 2,25 δισ. δολάρια έναντι μόλις 1,06 δισ. δολ. που είχαν επενδύσει την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι βασικοί ανταγωνιστές των Ελλήνων εφοπλιστών, οι Κινέζοι, βρίσκονται στη δεύτερη θέση με αγορές για μεταχειρισμένα πλοία συνολικού ύψους 1,6 δισ. δολ. έναντι 794 εκατ. δολ. το πεντάμηνο του 2009.

Οι Eλληνες εφοπλιστές απέκτησαν συνολικά 106 πλοία έναντι 68 πέρυσι. Ειδικότερα, απέκτησαν 56 πλοία ξηρού φορτίου καταβάλλοντας 1,25 δισ. δολ., 34 δεξαμενόπλοια έναντι 713 εκατ. δολ., 13 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 270,5 εκατ. δολ. και τρία πλοία ψυγεία έναντι 12,9 εκατ. δολ. Από την πλευρά τους οι Κινέζοι αγόρασαν 104 πλοία έναντι 72 την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, οι Κινέζοι αγόρασαν 76 πλοία ξηρού φορτίου έναντι 1,4 δισ. δολ., 21 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 99,1 εκατ. δολ. και 7 δεξαμενόπλοια έναντι 81 εκατ. δολ.

Συνολικά ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια το πρώτο πεντάμηνο του 2010 αυξήθηκε κατά 107 πλοία στα 569 έναντι 462 το ίδιο περσινό χρονικό διάστημα. Ναυτιλιακοί κύκλοι ανέφεραν στην «Κ» ότι από τη μελέτη των συγκεκριμένων στοιχείων προκύπτει πως οι Eλληνες συνεχίζουν να κινούνται σε όλους τους τομείς, στη βάση του ήδη ισχύοντος μοντέλου ανάπτυξής τους, ενώ οι Κινέζοι συνεχίζουν την επιθετική πολιτική στον τομέα ξηρού φορτίου και επεκτείνουν το ενδιαφέρον τους και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου