Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

Οι Έλληνες εφοπλιστές αναζητούν ευκαιρίες containerships

 
Χρυσές ευκαιρίες μέσω έγκαιρής τοποθέτησής τους στις παγκόσμιες αγορές αναζητούν οι Έλληνες εφοπλιστές. Το επιχειρηματικό δαιμόνιο ψάχνει να βρει ποια θα είναι η επόμενη ημέρας τις ναυλαγορές προκειμένου να έχει εκ των προτέρων λάβει θέση.

Οι τελευταίες κινήσεις δείχνουν ότι το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών μαγνητίζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των γνωστών ως containerships αλλά και στα φορτηγά.
Οι βελτιώσεις είναι αισθητές όχι όμως στον βαθμό που θα προκαλέσουν αισιοδοξία για το υπόλοιπο της χρονιάς αφού δεν υπάρχουν "σταθερές" πάνω στις οποίες θα στηριχθούν τα οικονομικά επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link οι αναλυτές για τα εμπορευματοκιβώτια επεσήμαναν ότι ο κλάδος είχε μικρή βελτίωση, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό με τους άλλους. Μέχρι στιγμής, τα μεγαλύτερα πλοία είναι αυτά που έχουν επωφεληθεί από την ανάκαμψη της αγοράς ενώ πολλά από αυτά τα επανέφεραν σε λειτουργία(recall from lay -up).
Για το 2010, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν τη χρήση του στόλου να φτάσει το 75-80% χωρίς σημαντικές βελτιώσεις των ναύλων και των αξιών ενεργητικού. Κοιτάζοντας μπροστά στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον, οι εμπειρογνώμονες τοποθετούν την ανάκαμψη για τα τέλη του 2011 ή το 2012.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2009 οι Έλληνες αγόρασαν 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το 2010 τους πρώτους πέντε μήνες έχουν αγοράσει ήδη 15 πλοία συνολικής αξίας 350 εκ. δολαρίων.

Μεγάλος παίκτης στον τομέα αυτόν είναι ο δρ Ιωάννης Κούστας.
Πριν από ένα περίπου μήνα η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos,
η οποία είναι από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος ανεξάρτητες εταιρείες μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων, ενίσχυσε τον στόλο της με δύο ακόμη νεότευκτα, ανεβάζοντας τη δύναμή του στα 44 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 190.229 εμπορευματοκιβωτίων.

Παράλληλα, η Danaos έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 191.959 teu, τα οποία έχουν προγραμματισθεί να παραδοθούν μέχρι και το 2012.

Βέβαια, η πτώση της ναυλαγοράς στα εμπορευματοκιβώτια οδήγησε τις εταιρείες να κάνουν επαναδιαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία για την μετάθεση του χρόνου παράδοσης των πλοίων.
Η Danaos κατάφερε να αναβάλλει τις παραδόσεις 20 υπό ναυπήγηση containerships έως και ένα χρόνο.

Πρόσφατα ένας άλλος Έλληνας εφοπλιστής αποφάσισε να μπει στον τομέα των containerships. Πρόκειται, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking για τον Συμεών Παληό μέσω της Diana Containerships θυγατρική της εισηγμένης Dianna Shipping. Ειδικότερα, αγόρασε δύο containerships από εταιρεία γερμανικών συμφερόντων, ναυπηγήσεως 2010, έναντι 76 εκ.δολαρίων. Η Diana Containerships Inc. συστάθηκε πριν λίγους μήνες με σκοπό τη δραστηριοποίησή της στον τομέα θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι οικονομικοί αναλυτές της εταιρείας κρίνουν ότι ο κλάδος των containerships τα επόμενα χρόνια θα ανακάμψει μετά την κρίση του 2008-2009 και θα παρουσιάσει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
 
ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου