Η G Moundreas, στην εβδομαδιαία της ανάλυση για την πορεία της ναυλαγοράς παρατηρεί ότι οι διακυμάνσεις των ναύλων στα bulk carrier οφείλονται κατά πρώτον στις αυξομειώσεις των αποθεμάτων ή τις μειώσεις των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας από τη Βραζιλία με αύξηση από άλλες πηγές και συνολική αύξηση των εισαγωγών όπως προκύπτει από την τάση αύξησης κατά 10% στην παραγωγή χάλυβα.
Γι' αυτό, κατά καιρούς, μειώσεις της ζήτησης τονάζ αφορούν κυρίως τα capers και τονομίλια αλλά όχι συνολικά τόνους. Παράλληλα η International Energy Agency, προβλέπει ότι οι ανάγκες της Κίνας σε ενέργεια θα είναι φέτος αυξημένες κατά 25% και μάλιστα με αντικατάσταση της υδροηλεκτρικής ενέργειας με θερμοηλεκτρική λόγω των χαμηλών βροχοπτώσεων. Η αύξηση των εισαγωγών άνθρακα τείνει προς το 100% και δεν ασκούνται ισχυρές συνολικά πιέσεις στις μεταφορές bulk από το 50% της αγοράς. Επιπλέον υπάρχουν δυνατότητες για καλύτερες επιδόσεις από την Κίνα.
Πρόβλημα όμως υπάρχει με το άλλο 50% της αγοράς, δηλαδή τις ανεπτυγμένες χώρες και ειδικότερα τη θεσμικά ανοχύρωτη Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου παρουσιάζονται δυσκολίες σταθεροποίησης και ανάκαμψης.
Η αγορά φοβάται ότι δεν έχει ξεπεραστεί ο κίνδυνος να ξεσπάσει μία δεύτερη κρίση εξαιτίας της Ευρώπης και της επιλογής να φορτωθούν οι συνέπειες της τραπεζικής κρίσης στους κρατικούς προϋπολογισμούς.
Σε τέτοια περίπτωση, η κυριότερη συνέπεια που αφορά τη ναυτιλία, θα είναι να ανακοπεί η σημαντική αύξηση της παραγωγής των ΗΠΑ, της Ε.Ε. και της Ιαπωνίας σε χάλυβα που σημειώθηκε τους τελευταίους μήνες και η οποία αντιστάθμισε σε μεγάλο μέρος την πτώση 40% - 50% από τον Ιούνιο του 2008 έως και τον Ιούνιο του 2009.
ΠΗΓΗ: http://www.marinews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου