Τρίτη 25 Μαΐου 2010

Νέες επενδύσεις μελετά η Hellenic Seaways

«Οι πρόσφατες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία καθιστούν σαφές πως οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης θα είναι δυσμενέστερες κατά την τρέχουσα χρήση, γεγονός που θα οδηγήσει τη χώρα μας σε μία φάση ύφεσης, κάτι που αναμένεται να έχει σημαντικές συνέπειες στον κλάδο της ακτοπλοΐας». Τις επισημάνσεις αυτές διατύπωσε ο πρόεδρος της Hellenic Seaways κ. Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, στην οποία ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει εφέτος 8 λεπτά μέρισμα, από 3 λεπτά που έδωσε πέρυσι στους μετόχους. Παρά τις δυσμενείς συγκυρίες ο κ. Γ. Σ. Βαρδινογιάννης αποκάλυψε ότι η εταιρεία κινείται και εξετάζει «συνεχώς τις εξελίξεις των αγορών και μελετώνται νέες επενδύσεις που θα έχουν στόχο την περαιτέρω ισχυροποίηση του ομίλου στις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία αλλά και η επέκτασή του σε νέες αγορές».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται κοντά στην αγορά δύο πλοίων, προκειμένου να αντικαταστήσει τα Highspeed 2 και 3 που πωλήθηκαν στη μαροκινή εταιρεία Comarit, έναντι συνολικού τιμήματος περίπου 23 εκατ. ευρώ.

Τα μεγέθη
Αναλύοντας τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας, ο κ. Γ. Σ. Βαρδινογιάννης τόνισε ότι η Hellenic Seaways δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές των Κυκλάδων, του Β.Α. Αιγαίου, των Σποράδων κα του Σαρωνικού και στη γραμμή Κορίνθου - Βενετίας. Συνολικά η εταιρεία δρομολόγησε το 2009, 29 πλοία, έναντι 30 που είχε το 2008. Ο μέσος όρος αυξήθηκε στα 17,2 έτη, από τα 16,4 έτη που ήταν το αμέσως προηγούμενο έτος. Το 2009 η εταιρεία μετέφερε 4.726.192 επιβάτες, έναντι 5.190.873 επιβάτες το 2008 και σημείωσε μείωση επιβατών 9%. Επίσης, μειώθηκε κατά 7,6% η διακίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων, που από 567.098 που ήταν το 2008, έπεσε στα 524.081 το 2009. Μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στη διακίνηση φορτηγών αυτοκινήτων. Η πτώση ήταν της τάξης του 24,2%. Από 121.670 φορτηγά που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της εταιρείας το 2008, το επόμενο έτος διακινήθηκαν μόνο 92.223 φορτηγά.

Οσον αφορά στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, αυτός ανήλθε σε 178,33 εκατ. ευρώ και είχε πτώση κατά 19,4% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2008. Το γεγονός της μείωσης οφείλεται κυρίως, στις σημαντικές μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, σε σχέση με το 2008, στις οποίες προέβη ο όμιλος λόγω της πτώσης των τιμών των καυσίμων, στη γενικότερη μείωση της εμπορευματικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, που είχε ως αποτέλεσμα την αποδρομολόγηση δύο εκ των τεσσάρων Ro Ro που ήταν δρομολογημένα το προηγούμενο έτος. Το κόστος λειτουργίας επίσης των πλοίων περιορίστηκε στα 142,52 εκατ. έναντι 181,01 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας μείωση κατά 21,3%, γεγονός που οφείλεται στην ορθολογικότερη δρομολόγηση των πλοίων αλλά και στην πτώση των τιμών των καυσίμων.

Κέρδη
Εξάλλου, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν στα 31,5 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2008. Τα καθαρά κέρδη, ωστόσο, διαμορφώθηκαν στα 12,69 εκατ. ευρώ, έναντι 10,72 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2008, σημειώνοντας άνοδο κατά 18,43%.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η θέση του ομίλου ανήλθε σε 238,48 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν αυξημένη κατά 4,5%, γεγονός που οφείλεται κυρίως στα κέρδη της χρήσης. Στη χρήση του 2009 υπήρξαν μεταβολές στα ενσώματα πάγια λόγω της ενσωμάτωσης στον στόλο του ομίλου του κρουαζιεροπλοίου «easyCruise Life» και του ταχύπλοου «Hellenic Wind». Παρά τις νέες επενδύσεις, ο τραπεζικός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται σε 157,44 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένος μόλις κατά 1,9% σε σχέση με το 2008 και αυτό οφείλεται στην αύξηση του βραχυπρόθεσμου δανεισμού, προκειμένου να καλυφθούν οι πρόσκαιρες ανάγκες του ομίλου για κεφάλαιο κίνησης. Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας στην τελευταία χρήση ήταν 23,91 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 76% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση που ήταν 13,5 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να επισημανθεί ότι επί ορισμένων πλοίων της εταιρείας έχουν εγγραφεί ναυτικές υποθήκες 184, 6 εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας. Η αξία επίσης των συμμετοχών σε θυγατρικές εταιρείες ανέρχεται σε 47,5 εκατ. ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σε 194 εκατ. ευρώ, διαιρούμενο σε 77.615.000 κοινές μετοχές ονομαστικής αξίας 2,5 ευρώ η κάθε μία μετοχή. Να επισημανθεί ότι σήμερα σε αυτή την τιμή διαπραγματεύεται η μετοχή μεταξύ ιδιωτών.

Εκκρεμεί αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου
Σε βάρος της Hellenic Seaways δεν εκκρεμούν επίδικες ή υπό διαιτησία διαφορές ή άλλες υποχρεώσεις που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Ωστόσο, να υπογραμμισθεί ότι στο παρελθόν έχουν εγερθεί αγωγές κατά της εταιρείας από πρώην πλοιοκτήτες μετόχους της, οι οποίες αφορούσαν στις απαιτήσεις από παρασχεθείσα εγγύηση για την τιμή της εταιρείας υπέρ των εις την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου εγγραφέντων πλοιοκτητών κατά τη μεταβίβαση των πλοίων τους στην εταιρεία το τελευταίο τρίμηνο του 1999. Πέντε τέτοιες αγωγές για ποσά 9 εκατ. και 9,5 εκατ. δολάρια απορρίφθηκαν τελεσίδικα με αποφάσεις του Αρείου Πάγου και του Εφετείου Πειραιά. Επίσης, υπάρχει εκκρεμότητα με την εταιρεία Rabbit Company, που έχει ασκήσει αγωγή κατά της εταιρείας για απαίτηση ποσού 5, 9 εκατ. ευρώ από φερόμενη μη απόδοση μετοχών στην εν λόγω εταιρεία κατά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας το 1999.

Τέλος, να αναφερθεί ότι η εταιρεία έχει ασκήσει αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου για την απόδοση οφειλόμενου ποσού 6,6 εκατ. ευρώ από επιβαλλόμενες με υπουργική απόφαση εκπτώσεις στη διακίνηση ορισμένων κατηγοριών επιβατών το έτος 2003 για τις οποίες η ίδια υπουργική απόφαση προέβλεπε την αποζημίωση της εταιρείας. Η εκδίκαση της αγωγής εκκρεμεί.

ΠΗΓΗ: ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ - ΚΕΡΔΟΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου