Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

Γόρδιος δεσμός στην Κόρινθο με την Adriatic Lines

Συνεχίζεται από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η προσπάθεια εξεύρεσης μίας λύσης αναφορικά με την κατάληψη των δυο πλοίων της εταιρείας Adriatic Lines στον Κόρινθο από Ελληνες ναυτικούς μετά από απόφαση της ΠΝΟ ενώ η εταιρεία ζητεί να εφαρμοσθεί ο νόμος.

Η ΠΝΟ απαιτεί να επανδρωθούν τα πλοία και με Ελληνες ναυτεργάτες στο πλαίσιο υλοποίησης της «Συνθήκης των Αθηνών» που έχουν υπογράψει μεταξύ τους τα συνδικάτα και αφορά στις επανδρώσεις και εφαρμογή συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε πλοία που είναι δρομολογημένα μεταξύ κοινοτικών χωρών.

Ωστόσο σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, πλοία με κοινοτική σημαία μπορεί να επανδρώνονται με βάση τη χώρα σημαίας θέση που επικαλείται και η Adriatic Lines.

Tην ίδια στιγμή και παρά τη σχετική παρέμβαση της εισαγγελίας τα πλοία εξακολουθούν να είναι υπό κατάληψη στο λιμάνι της Κορίνθου και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αρμόδιο για το λιμενικό σώμα δεν προχωρεί σε καμία ενέργεια γιατί σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες από το υπουργείο δεν είναι ακόμη σωστά προετοιμασμένο να εφαρμόσει την απόφαση του δικαστηρίου.

Χθες το πρωί δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη σύσκεψη των τριών πλευρών (εταιρεία, ναυτεργάτες, ΥΠΟΙΑΝ) καθώς η Adriatic Lines ζήτησε τη συμμετοχή στη συνάντηση και του Ιταλού πρέσβη, αίτημα που δεν στάθηκε δυνατό να ικανοποιηθεί από το ΥΠΟΙΑΝ.

Στη συνέχεια ο γενικός γραμματέας ναυτιλιακής Πολιτικής Γιώργος Βλάχος με επιστολή του ζήτησε επειγόντως νέα συνάντηση για χθες το βράδυ στις 20:00 όλων των εμπλεκόμενων φορέων για ενδελεχή προσέγγιση του προβλήματος που προέκυψε από την ακινητοποίηση δύο πλοίων της από συνδικαλιστές. Η εταιρεία δεν πήγε και πάλι στη σύσκεψη καθώς όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση της θα έπρεπε να εκπροσωπηθούν και οι ιταλικές αρχές κάτι που δεν ήταν δυνατόν να γίνει πριν το Σαββατοκύριακο.

Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Marco Alberti, είχε δηλώσει ότι δεν μπορεί να συζητά «με το πιστόλι στον κρόταφο».

Ο ίδιος προσέθεσε ακόμη ότι η ελληνική Δικαιοσύνη αναγνωρίζει πως η εταιρεία έχει δίκαιο και ότι οι ελληνικές αρχές δεν εφαρμόζουν το νόμο, με αποτέλεσμα τα δύο πλοία της να είναι υπό ομηρία. Επίσης διέψευσε ότι είχε δεχθεί τη συμμετοχή Ελλήνων στο πλήρωμα ενώ σημειώνει ότι προσφέρθηκε να προσλάβει τέσσερις έως πέντε Ελληνες σε κάθε πλοίο ωστόσο οι συνδικαλιστές αρνήθηκαν.

Τέλος ο κ. Alberti αναφερόμενος στην επιχορήγηση που παίρνει η εταιρεία του από το πρόγραμμα Μarco Polo (4,44 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια) και σχολιάζοντας ότι η στρέβλωση του ανταγωνισμού δεν έρχεται από την χρηματοδότηση της Ε.Ε. που αντιπροσωπεύει το 4% των εσόδων ή τα γεγονότα των ημερών. 

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου