Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Συνεδρίασε σήμερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα καρτέλ στην ακτοπλοΐα


Το θέμα ύπαρξης καρτέλ στην ακτοπλοΐα συζητήθηκε σήμερα, εκ νέου στην ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού ενώ κατά πληροφορίες δεν αποκλείεται έως τα τέλη Ιουνίου να υπάρχει και η σχετική απόφαση.

Να σημειωθεί ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε νέα αυτεπάγγελτη έρευνα για το καρτέλ στην ακτοπλοΐα από τις αρχές του τρέχοντος έτους , ανοίγοντας εκ νέου τον εν λόγω φάκελο, για τον οποίο η διαδικασία εκκρεμούσε λόγω αλλαγών στη σύνθεση της Αρχής.

Στην υπόθεση εμπλέκονται 14 ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, καθώς και το συλλογικό τους όργανο, η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), που βάσει της εισήγησης του 2009 κατηγορούνται ότι συζητούσαν τη μετακύλιση στα ναύλα τους, συντονισμένα, του αυξημένου κόστους των καυσίμων κατά τη χρονική περίοδο 2006-2008, καθώς και πως υπέβαλαν κατόπιν συνεννόησης προσφορές στους διαγωνισμούς του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, παραδείγματος χάριν για τις άγονες γραμμές κατά τη χρονική περίοδο 2002-2008.

Η υπόθεση του καρτέλ της ακτοπλοΐας είχε ξεκινήσει να συζητείται στην Ολομέλεια της Επιτροπής τον περασμένο Ιούνιο επί της προηγούμενης διοίκησης, με επικεφαλής το Σπύρο Ζησιμόπουλο, αλλά η ακροαματική διαδικασία δεν κατέστη δυνατό να ολοκληρωθεί, αφού στο μεταξύ η σύνθεσή της άλλαξε. Η καινούργια διοίκηση της Αρχής, με επικεφαλής τον νέο πρόεδρο Δημήτρη Κυριτσάκη, αποφάσισε να ανοίξει ξανά το φάκελο, ξεκινώντας αυτεπάγγελτη έρευνα στην Ένωση Ακτοπλοϊκών Εταιρειών και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, βάσει των ενοχοποιητικών στοιχείων της τότε εισήγησης. Υπενθυμίζεται ότι τα στοιχεία αυτά είχαν αμφισβητηθεί έντονα από την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, ο πρόεδρος της οποίας κ. Απ. Βεντούρης βρίσκεται παράλληλα σε νομική αντιδικία με τον πρώην πρόεδρο της επιτροπής Σπ. Ζησιμόπουλο.

Τα ενοχοποιητικά στοιχεία της εισήγησης
Τα κύρια ενοχοποιητικά στοιχεία που είχαν προκύψει από την τότε εισήγηση, μιλούσαν για συνεννοήσεις των εταιρειών μεταξύ τους ως προς τη μελλοντική συμπεριφορά τους σε θέματα τιμολογιακής πολιτικής (όπως οι ανακοινώσεις για μετακύλιση πιθανής αύξησης καυσίμων στον επιβάτη), αλλά και με κάθε ανταλλαγή πληροφοριών επί του τιμολογίου τους. 

Επίσης ως συνεννοήσεις εννοούνταν και οι όποιες αντιδράσεις σε ανακοίνωση περί «παγώματος τιμών» αλλά και οι συζητήσεις περί λειτουργικού κόστους, που αποτελούν ουσιαστικό συστατικό στοιχείο τής τελικά διαμορφούμενης τιμής. Σύμφωνα πάντα με την τότε εισήγηση, είχαν διαπιστωθεί συμφωνίες μεταξύ ορισμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών εντός πάντα της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας για το μοίρασμα των επιδοτούμενων γραμμών μέσω προσυμφωνημένων προσφορών. Πρόκειται, όπως έλεγε η εισήγηση, για συμφωνίες ή εναρμονισμένες πρακτικές που εξαλείφουν τον ανταγωνισμό στους διαγωνισμούς για τις επιδοτούμενες γραμμές. 

Τέλος, είχαν διαπιστωθεί και πρακτικές όπως το να μη συμμετέχουν στους διαγωνισμούς κάποιες εταιρείες, που σύμφωνα με την εισήγηση, περιορίζουν ή εξαλείφουν τον ανταγωνισμό τιμών ανάμεσα στις επιχειρήσεις και αποσκοπούν στη μεταξύ τους κατανομή των μεριδίων της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου