Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

Υπερδιπλάσιες αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι

Υπερδιπλασιάστηκαν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι στη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι Ελληνες εφοπλιστές μπήκαν φέτος δυνατά στην αγορά του second hand εστιάζοντας στα δεξαμενόπλοια, αλλά και στα πλοία ξηρού φορτίου επενδύοντας συνολικά 2,25 δισ. δολ. σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking έναντι μόλις 1,06 δισ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν την πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη με τους Κινέζους ανταγωνιστές τους να ακολουθούν με επενδύσεις ύψους 1,6 δισ. δολ. Το ίδιο διάστημα πέρυσι οι Κινέζοι είχαν επενδύσει 794 εκατ. δολ. 

Συνολικά, σε παγκόσμιο επίπεδο, επενδύθηκαν το φετινό πεντάμηνο περί τα 10 δισ. δολ. για αγορές πλοίων έναντι 6 δισ. δολ. πέρυσι. Η αύξηση αυτή σηματοδοτεί τόσο την αύξηση των αξιών των πλοίων όσο και το αυξημένο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για νέα επιπλέον χωρητικότητα. Σημειώνεται ότι πέρυσι στις αρχές του έτους οι αξίες των πλοίων είχαν πέσει στο ναδίρ, αφού η κρίση στη ναυτιλία ήταν στην κορύφωσή της. Επίσης και το ενδιαφέρον για αγορές πλοίων είχε ατονήσει υπερβολικά. 

Η αλλαγή στάσης είναι εμφανής, αφού ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια αυξήθηκε το πρώτο πεντάμηνο του 2010 στα 569 έναντι 462 πέρυσι το ίδιο διάστημα. Οiι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν συνολικά 106 πλοία έναντι 68 πέρυσι και πιο συγκεκριμένα 56 πλοία ξηρού φορτίου καταβάλλοντας 1,25 δισ. δολ., 34 δεξαμενόπλοια (713 εκατ. δολ.), 13 containerships (270,5 εκατ. δολ.) και τρία πλοία ψυγεία (12,9 εκατ. δολ.). Οι Κινέζοι από την πλευρά τους απέκτησαν 104 πλοία (72 πέρυσι) και πιο συγκεκριμένα 76 πλοία ξηρού φορτίου (1,4 δισ. δολ.), επτά δεξαμενόπλοια (81 εκατ. δολ.) και 21 containerships (99,1 εκατ. δολ.). Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι οι Κινέζοι συνεχίζουν την επιθετική πολιτική στον τομέα ξηρού φορτίου, ενώ επεκτείνουν το ενδιαφέρον τους και στα containerships. Οι Ελληνες από την πλευρά τους συνεχίζουν να κινούνται σε όλους τους τομείς, στη βάση του ήδη ισχύοντος μοντέλου ανάπτυξής τους. 

Hellenic Carriers
Στην πώληση του «Hellenic Breeze» προχώρησε η Hellenic Carriers Limited αντί 23,46 εκατ. δολ. Το πλοίο μεταφορικής ικανότητας 69.601 dwt τύπου panamax ναυπηγήθηκε το 1993 στα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας. Το πλοίο πουλήθηκε σε Κινέζους και σύμφωνα με τον MoA θα παραδοθεί στους νέους ιδιοκτήτες του το διάστημα μεταξύ 20 Ιουνίου και 30 Αυγούστου του τρέχοντος έτους. Η πώληση θα φέρει κεφαλαιακά κέρδη ύψους 8,5 εκατ. δολ. για τη Ηellenic Carriers. Οπως δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Φωτεινή Καραμανλή, το πλοίο είχε αγορασθεί το Μάιο του 2006 αντί 21 εκατ. δολ. και πουλήθηκε λίγο υψηλότερα τέσσερα χρόνια μετά. Επίσης, τα τέσσερα χρόνια συνεισέφερε περί τα 28 εκατ. δολ. στα κέρδη της εταιρείας. 

Euroseas
Επίσης, στην αγορά ενός containeship του «Oder Trader» μεταφορικής ικανότητας 2008 TEU και έτος ναυπήγησης το 1998 ανακοίνωσε η Euroseas, η οποία έχει επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα. Η τιμή ανέρχεται στα 15,85 εκατ. δολάρια και θα της παραδοθεί μέσα Ιουνίου.
 
ΠΗΓΗ: ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - www.naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου