Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

Επιπτώσεις στη ναυτιλία φέρνει η πετρελαιοκηλίδα της ΒP σύμφωνα με τους Έλληνες εφοπλιστές


Νέα δεδομένα δημιουργεί για τη βιομηχανία των δεξαμενόπλοιων η διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού, όπως εκτιμούν εκπρόσωποι ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια. Η μεγάλη οικολογική καταστροφή, που συντελείται στον Κόλπο του Μεξικού, απασχολεί έντονα το ναυτιλιακό κλάδο, αν και ο ίδιος δεν φέρει καμία ευθύνη για την τεράστια πετρελαιοκηλίδα. Ομως θεωρείται βέβαιο ότι, ειδικά ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων θα επηρεασθεί σημαντικά, καθώς αναμένεται να επανεξετασθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με πρωτοβουλίες που θα ξεκινήσουν από τις ΗΠΑ. Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε στη «2η Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης μεταξύ Επενδυτών & Αναλυτών», η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2010, από την Capital Link, ο ρυθμός γεωτρήσεων θα επανεξεταστεί

Επίσης, θα υπάρξουν αυξημένες απαιτήσεις στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και αυξημένη ρύθμιση από τις αρμόδιες αρχές. Ενώ η πετρελαιακή ρύπανση προκλήθηκε από μια εξέδρα άντλησης πετρελαίου (άρα η άμεση ευθύνη ανήκει στη βιομηχανία πετρελαίου και όχι της ναυτιλίας), υπάρχει η αντίληψη ότι η προτεινόμενη νομοθεσία στις ΗΠΑ επικεντρώνεται περισσότερο στη ναυτιλία, παρά στα συμφέροντα πετρελαίου, τονίσθηκε στην εκδήλωση, από τους ομιλητές. Η ναυτιλία είναι ένας πιο εύκολος στόχος, δεδομένου ότι οι ΗΠΑ εξαρτώνται από το πετρέλαιο και γι' αυτό πρέπει να το αποκτήσουν μέσω γεώτρησης ή εισαγωγής, σημείωσαν και πρόσθεσαν ότι το κόστος ασφάλισης των ωκεανών θα αυξηθεί. Τέλος, αναμένεται να αυξηθεί η πίεση για την απόσυρση των παλαιότερων πλοίων και για την αγορά πλοίων διπλού τοιχώματος.

Στην εκδήλωση της Capital Link, στην οποία συμμετείχαν ανώτατα στελέχη 19 ναυτιλιακών εταιρειών εισηγμένων στα Χρηματιστήρια της Αμερικής και Ευρώπης, έγινε συζήτηση και για τη γενικότερη πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, εκτιμήθηκε ότι εξαρτώνται άμεσα από την παγκόσμια ζήτηση για αργό πετρέλαιο. Ορισμένοι υποστήριξαν ότι η κρίση έχει ξεπεραστεί, ενώ άλλοι πως δεν έχει καν ξεκινήσει. Η Κίνα αυξάνει την κατανάλωση πετρελαίου, αλλά ο όγκος δεν είναι ακόμα αρκετά υψηλός για να αντισταθμίσει τη μειωμένη ζήτηση από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Παράλληλα, η Κίνα επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην εισαγωγή πετρελαίου από την Αφρική και τη Νότια Αμερική, για να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της, και ηγείται των εισαγωγών και εξαγωγών. Από την άλλη πλευρά, η ζήτηση από τις ΗΠΑ αυξάνεται, καθώς πλησιάζουμε το καλοκαίρι, εποχή αυξημένης οδήγησης. Σήμερα, εκτιμήθηκε ότι η ζήτηση υπερβαίνει ξεκάθαρα την προσφορά.

Στη συζήτηση με θέμα τη ναυτιλία ξηρού φορτίου, το συμπέρασμα ήταν πως υπάρχουν ελκυστικές ευκαιρίες για σωστά τοποθετημένους πλοιοκτήτες, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα, χωρίς όμως να εκλείπουν οι αβεβαιότητες που μπορεί να φέρουν και μία αστάθεια στην αγορά. Σημειώθηκε, επίσης, ότι η ζήτηση για τα φορτηγά ξηρού χύδην φορτίου, το 2009 εξαρτιόταν από την Κίνα, ενώ η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες παρέμειναν δέσμιες, ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας ύφεσης, αλλά τώρα υπάρχει μια σταδιακή ανάκαμψη, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Στα εμπορευματοκιβώτια φαίνεται μία μικρή βελτίωση, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό που παρατηρείται στους άλλους κλάδους.

Μέχρι στιγμής, τα μεγαλύτερα πλοία είναι αυτά που έχουν επωφεληθεί από την ανάκαμψη της αγοράς. Για το 2010, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν τη χρήση του στόλου να φτάσει το 75-80% χωρίς σημαντικές βελτιώσεις των ναύλων και των αξιών ενεργητικού. Οι εμπειρογνώμονες τοποθετούν την ανάκαμψη για τα τέλη του 2011 ή το 2012. Στην εκδήλωση της Capital Link, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 7 Ιουνίου, συμμετείχαν εκπρόσωποι των εταιρειών: Capital Product Partners, Crude Carriers, Danaos Corporation, DryShips, Excel Maritime Carriers, Euroseas, Globus Maritime Carriers, Goldenport Holdings, Hellenic Carriers, Navios Maritime Holdings, Navios Maritime Partners, OceanFreight, Omega Navigation Enterprises, Paragon Shipping, Safe Bulkers, Seanergy Maritime Holdings, Star Bulk Carriers, Top Ships, Tsakos Energy Navigation 

ΠΗΓΗ: www.marinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου