Να ακυρωθούν ως αντίθετες στο κοινοτικό δίκαιο οι αποφάσεις με τις οποίες καθορίζονται τα ανώτατα όρια για τους ναύλους των πλοίων επιδιώκουν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και oι εταιρείες «Κρήτης ΑΕ», «Λέσβου ΑΕ», «Hellenic Seaways».
Προσβάλλουν ως παράνομη την πρόσφατη υπουργική απόφαση που παρέτεινε την ισχύ προηγούμενης απόφασης για τον καθορισμό των ανώτατων επιτρεπόμενων τιμών για καθαρούς ναύλους οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.
Επίσης επιδιώκουν να ακυρωθεί ένα ολόκληρο πλέγμα υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων που συμβάλλει στον περιορισμό των ναύλων και στον προσδιορισμό τους μέσω κρατικής παρέμβασης.
Στην προσφυγή υποστηρίζεται ότι ο καθορισμός των ναύλων από τις κρατικές αρχές οδηγεί σε περιορισμό της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και μπορεί να δικαιολογηθεί μόνο σε περιπτώσεις προσδιορισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών εκείνων που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν παρά μόνο υπό καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας μετά από ειδική αξιολόγηση από την ακτοπλοΐα.
Οι ακτοπλοϊκές υποστηρίζουν ότι οι υπουργικές αποφάσεις οδηγούν σε κρατική ρύθμιση των ναύλων για όλες τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, χωρίς να έχει προηγουμένως αποδειχθεί από το κράτος ότι δεν επαρκεί η λειτουργία των δυνάμεων της αγοράς προκειμένου να εξασφαλιστούν ικανοποιητικοί ναύλοι.
Προσβάλλουν ως παράνομη την πρόσφατη υπουργική απόφαση που παρέτεινε την ισχύ προηγούμενης απόφασης για τον καθορισμό των ανώτατων επιτρεπόμενων τιμών για καθαρούς ναύλους οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.
Επίσης επιδιώκουν να ακυρωθεί ένα ολόκληρο πλέγμα υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων που συμβάλλει στον περιορισμό των ναύλων και στον προσδιορισμό τους μέσω κρατικής παρέμβασης.
Στην προσφυγή υποστηρίζεται ότι ο καθορισμός των ναύλων από τις κρατικές αρχές οδηγεί σε περιορισμό της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και μπορεί να δικαιολογηθεί μόνο σε περιπτώσεις προσδιορισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών εκείνων που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν παρά μόνο υπό καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας μετά από ειδική αξιολόγηση από την ακτοπλοΐα.
Οι ακτοπλοϊκές υποστηρίζουν ότι οι υπουργικές αποφάσεις οδηγούν σε κρατική ρύθμιση των ναύλων για όλες τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, χωρίς να έχει προηγουμένως αποδειχθεί από το κράτος ότι δεν επαρκεί η λειτουργία των δυνάμεων της αγοράς προκειμένου να εξασφαλιστούν ικανοποιητικοί ναύλοι.
ΠΗΓΗ: www.marinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου