Για πρώτη φορά η Ελλάδα φαίνεται να πρόλαβε τις διαθέσεις της ΕΕ έστω και με την “πολυθρύλητη” και “πολυσυζητημένη” χάρτα επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις σοβαρές ενστάσεις που έχει εγείρει η ακτοπλοϊκή οικογένεια, η χάρτα εν πολλοίς προέβλεπε τα βασικά σημεία του πλαισίου των ρυθμίσεων που τα φέρνει η ΕΕ υπό μορφήν οδηγίας, η οποία εν ευθέτω χρόνω θα καταστεί υποχρεωτική για τα κράτη μέλη.
Ουσιαστικά, το σχέδιο της οδηγίας όπως άλλωστε και η χάρτα προσδιορίζουν ένα πλέγμα μέτρων που προστατεύουν τον επιβάτη σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ωστόσο, το θέμα των καθυστερήσεων που προβλέπει το κοινοτικό σχέδιο και η εν συνεχεία αποζημίωση για τις καθυστερήσεις των επιβατών είναι ένα εκ των σημείων που χρήζουν προσοχής, δεδομένου ότι η Ελλάδα, είναι η μόνη χώρα της ΕΕ η οποία εφαρμόζει το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες υπερβαίνουν τα προσδιορισμένα μποφόρ ανά κατηγορία πλοίων ενώ σε πολλές των περιπτώσεων οι καθυστερήσεις οφείλονται και αποδίδονται στις κακές καιρικές συνθήκες και στον θαλάσσιο κυματισμό, που τουλάχιστον στο Αιγαίο εμφανίζεται τακτικότατα είτε τον χειμώνα είτε το καλοκαίρι με τα γνωστά μελτέμια.
Ένα άλλο σημείο το οποίο χρήζει προσοχής είναι και αυτό που αναφέρεται στην “αναγκαστική φιλοξενία” επιβατών σε περιπτώσεις που υπάρχουν προβλήματα ως προς την εκτέλεση δρομολογίων.
Το θέμα αυτό, παρέμενε ούτως η αλλέως ανοικτό, πολύ προ της σχηματοποίησης της πολυθρύλητης χάρτας αλλά και τώρα της κοινοτικής οδηγίας, εξαιτίας των επισημασμένων ελλείψεων που σχετίζονται είτε με τη λιμενική πολιτική είτε με τον προσδιορισμό των δρομολογίων ούτως ώστε σε κομβικά λιμάνια να είναι δυνατή η φιλοξενία επιβατών σε περίπτωση που το δρομολόγιο δεν μπορεί να συνεχίσει.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα η έλλειψη αυτή αντιμετωπιζόταν εκ των ενόντων με φιλοξενία” των επιβατών εντός των πλοίων και με δεδομένο ότι, δεν υφίστανται οι δυνατότητας στη παρούσα φάση ανάλογες εκείνων του αεροπορικού μοντέλου όπου πλησίον των αεροδρομίων υπάρχουν ξενοδοχειακές μονάδες με ικανές χωρητικότητες να φιλοξενήσουν τους επιβάτες ενός αεροσκάφους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις σοβαρές ενστάσεις που έχει εγείρει η ακτοπλοϊκή οικογένεια, η χάρτα εν πολλοίς προέβλεπε τα βασικά σημεία του πλαισίου των ρυθμίσεων που τα φέρνει η ΕΕ υπό μορφήν οδηγίας, η οποία εν ευθέτω χρόνω θα καταστεί υποχρεωτική για τα κράτη μέλη.
Ουσιαστικά, το σχέδιο της οδηγίας όπως άλλωστε και η χάρτα προσδιορίζουν ένα πλέγμα μέτρων που προστατεύουν τον επιβάτη σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ωστόσο, το θέμα των καθυστερήσεων που προβλέπει το κοινοτικό σχέδιο και η εν συνεχεία αποζημίωση για τις καθυστερήσεις των επιβατών είναι ένα εκ των σημείων που χρήζουν προσοχής, δεδομένου ότι η Ελλάδα, είναι η μόνη χώρα της ΕΕ η οποία εφαρμόζει το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες υπερβαίνουν τα προσδιορισμένα μποφόρ ανά κατηγορία πλοίων ενώ σε πολλές των περιπτώσεων οι καθυστερήσεις οφείλονται και αποδίδονται στις κακές καιρικές συνθήκες και στον θαλάσσιο κυματισμό, που τουλάχιστον στο Αιγαίο εμφανίζεται τακτικότατα είτε τον χειμώνα είτε το καλοκαίρι με τα γνωστά μελτέμια.
Ένα άλλο σημείο το οποίο χρήζει προσοχής είναι και αυτό που αναφέρεται στην “αναγκαστική φιλοξενία” επιβατών σε περιπτώσεις που υπάρχουν προβλήματα ως προς την εκτέλεση δρομολογίων.
Το θέμα αυτό, παρέμενε ούτως η αλλέως ανοικτό, πολύ προ της σχηματοποίησης της πολυθρύλητης χάρτας αλλά και τώρα της κοινοτικής οδηγίας, εξαιτίας των επισημασμένων ελλείψεων που σχετίζονται είτε με τη λιμενική πολιτική είτε με τον προσδιορισμό των δρομολογίων ούτως ώστε σε κομβικά λιμάνια να είναι δυνατή η φιλοξενία επιβατών σε περίπτωση που το δρομολόγιο δεν μπορεί να συνεχίσει.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα η έλλειψη αυτή αντιμετωπιζόταν εκ των ενόντων με φιλοξενία” των επιβατών εντός των πλοίων και με δεδομένο ότι, δεν υφίστανται οι δυνατότητας στη παρούσα φάση ανάλογες εκείνων του αεροπορικού μοντέλου όπου πλησίον των αεροδρομίων υπάρχουν ξενοδοχειακές μονάδες με ικανές χωρητικότητες να φιλοξενήσουν τους επιβάτες ενός αεροσκάφους.
ΠΗΓΗ: www.theseanation.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου