Οι Έλληνες εφοπλιστές -οι μεγαλύτεροι σήμερα επενδυτές σε κατασκευές πλοίων- θα αναμένουν την πτώση των ναυπηγικών τιμών πριν προχωρήσουν ξανά σε νέες συμφωνίες, εκτιμά ο Λάμπρος Βαρναβίδης, επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Royal Βank of Scotland. Η RBS παραμένει και σήμερα ο σημαντικότερος δανειστής της ελληνικής ναυτιλίας με όλα τα «βαριά ονόματα» της κοινότητας στο πελατολόγιό της.
Σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο κ Βαρναβίδης που βρίσκεται στην RBS από το 1974, σημείωσε ότι το πιθανότερο είναι οι ναυπηγικές τιμές να πέσουν παρά να εξακολουθήσουν την ανοδική τους πορεία. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ναυπηγεία έχουν ακόμα παραγγελίες στις οποίες δουλεύουν, όμως μόλις αυτές τελειώσουν, τότε θα αναζητήσουν περισσότερο «απελπισμένα» νέα συμβόλαια. Το κόστος για την κατασκευή ενός Vlcc το 2010 αυξήθηκε κατά 5% και έχει φθάσει σήμερα στα 104 εκατ. δολάρια, το 2009 είχε πέσει κατά 30%, ενώ οι ναυπηγικές τιμές στα capesize bulk carriers έχουν αυξηθεί κατά 6% και βρίσκονται στην περιοχή των 59 εκατ. δολαρίων.
Από τα στοιχεία του οίκου Clarkson, του μεγαλύτερου brokers στη διεθνή αγορά, αυτή την στιγμή στα ναυπηγεία βρίσκονται παραγγελίες 19,2 εκατ. τόνων για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ οι παραγγελίες των Γερμανών πλοιοκτητών είναι της τάξεως των 16,8 εκατ. τόνων και των Κινέζων βρίσκονται στα 15,2 εκατ. τόνους.
Παραγγελίες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny στον Πειραιά, η Golden Union του Θ. Βενιάμη τοποθέτησε τέσσερις συνολικά νέες παραγγελίες για την κατασκευή δύο bulk carriers χωρητικότητας 176.000 τόνων ανά πλοίο και δύο ακόμα πλοίων ξηρού φορτίου χωρητικότητας 57.000 τόνων.
Η Hellenic Carriers της Φωτεινής Καραμανλή παρήγγειλε δύο πλοία χωρητικότητας 82.000 τόνων το καθένα, η Dymacom του Γιώργου Προκοπίου τέσσερα τάνκερ χωρητικότητας από 320.000 το καθένα και η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου τρία τάνκερ χωρητικότητας από 160.000 τόνους ανά μονάδα. Όλες αυτές οι συμφωνίες έκλεισαν με ναυπηγεία της Κίνας. Επίσης η Centrofin Management έκλεισε συμφωνία για ένα τάνκερ 158.000 τόνων. Σύμφωνα με την Gonden Destiny η συνολική αξία των νέων ναυπηγικών συμβολαίων που κλείστηκαν το τελευταίο διάστημα από Έλληνες εφοπλιστές ανέρχεται στα 894 εκατ. δολάρια.
Σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο κ Βαρναβίδης που βρίσκεται στην RBS από το 1974, σημείωσε ότι το πιθανότερο είναι οι ναυπηγικές τιμές να πέσουν παρά να εξακολουθήσουν την ανοδική τους πορεία. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ναυπηγεία έχουν ακόμα παραγγελίες στις οποίες δουλεύουν, όμως μόλις αυτές τελειώσουν, τότε θα αναζητήσουν περισσότερο «απελπισμένα» νέα συμβόλαια. Το κόστος για την κατασκευή ενός Vlcc το 2010 αυξήθηκε κατά 5% και έχει φθάσει σήμερα στα 104 εκατ. δολάρια, το 2009 είχε πέσει κατά 30%, ενώ οι ναυπηγικές τιμές στα capesize bulk carriers έχουν αυξηθεί κατά 6% και βρίσκονται στην περιοχή των 59 εκατ. δολαρίων.
Από τα στοιχεία του οίκου Clarkson, του μεγαλύτερου brokers στη διεθνή αγορά, αυτή την στιγμή στα ναυπηγεία βρίσκονται παραγγελίες 19,2 εκατ. τόνων για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ οι παραγγελίες των Γερμανών πλοιοκτητών είναι της τάξεως των 16,8 εκατ. τόνων και των Κινέζων βρίσκονται στα 15,2 εκατ. τόνους.
Παραγγελίες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny στον Πειραιά, η Golden Union του Θ. Βενιάμη τοποθέτησε τέσσερις συνολικά νέες παραγγελίες για την κατασκευή δύο bulk carriers χωρητικότητας 176.000 τόνων ανά πλοίο και δύο ακόμα πλοίων ξηρού φορτίου χωρητικότητας 57.000 τόνων.
Η Hellenic Carriers της Φωτεινής Καραμανλή παρήγγειλε δύο πλοία χωρητικότητας 82.000 τόνων το καθένα, η Dymacom του Γιώργου Προκοπίου τέσσερα τάνκερ χωρητικότητας από 320.000 το καθένα και η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου τρία τάνκερ χωρητικότητας από 160.000 τόνους ανά μονάδα. Όλες αυτές οι συμφωνίες έκλεισαν με ναυπηγεία της Κίνας. Επίσης η Centrofin Management έκλεισε συμφωνία για ένα τάνκερ 158.000 τόνων. Σύμφωνα με την Gonden Destiny η συνολική αξία των νέων ναυπηγικών συμβολαίων που κλείστηκαν το τελευταίο διάστημα από Έλληνες εφοπλιστές ανέρχεται στα 894 εκατ. δολάρια.
ΠΗΓΗ: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΛΗ - ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου