Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

«Προκρίνονται» οι συμβάσεις παραχώρησης

Η μέθοδος της δια των συμβάσεων παραχώρησης με χρονικό εύρος έως και πενήντα έτη φαίνεται να προκρίνεται ως «μοντέλο», σύμφωνα με εκτιμήσεις, στις προθέσεις του αρμόδιου κυβερνητικού επιτελείου για τις αποκρατικοποιήσεις στις οποίες εμπεριέχονται και λιμάνια.

Με βάση της λογική της διαμόρφωσης των ποσοστών ελέγχου στο «κλασικό» πλέον 49%-51% με το δημόσιο να διατηρεί τον έλεγχο οι «υποθέσεις εργασίας» αναφορικά με τα λιμάνια που τυχόν τεθούν εντός του συγκεκριμένου σχεδιασμού είναι «ευκολότερες καθώς εκτός των ΟΛΠ και ΟΛΘ δεν είναι εισηγμένα στο ΧΑΑ.

Ωστόσο το «τελικό ξεκαθάρισμα» των προθέσεων θα γίνει ή μάλλον αναμένεται να γίνει, εκτός απροόπτου σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου αυτή την εβδομάδα και σε συνέχεια του άτυπου που έγινε στα τέλη της προηγούμενης, (βλέπε σχετική ειδησεογραφία του Theseanation), όπου στο τραπέζι έπεσαν πολλές ιδέες. Βόλος, Αλεξανδρούπολη όσον αφορά στα εμπορικά τους τμήματα αλλά και Ηγουμενίτσα και Πάτρα όσον αφορά στα επιβατικά τους τμήματα με την Ηγουμενίτσα να «παίζει» και για το εμπορευματικό της τμήμα τα εν λόγω λιμάνια βρίσκονται μεταξύ των προτιμήσεων διεθνών επενδυτικών κύκλων αλλά και ναυτιλιακών εταιριών για λόγους προφανείς.

Άλλωστε η ύπαρξη επιχειρηματικού ενδιαφέροντος δεν είναι κάτι που αποτελεί «αποκάλυψη» καθώς τα στοιχεία ήταν γνωστά, μερικά εκ των οποίων και εγγράφως από τις προηγούμενες κυβερνήσεις Καραμανλή.

Ένα άλλο στοιχείο που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ενδιαφέρον είναι το «μοντέλο» που εισήγαγε στο «λιμενικό τοπίο» ο ΟΛΠ με την ίδρυση θυγατρικών καθώς πολύ σύντομα θα διαφανεί αν το μοντέλο αυτό θα επιλεγεί και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης , η ηγεσία του οποίου πρόσφατα έκανε λόγο για αυτοδύναμη ανάπτυξη αλλά και για τα άλλα λιμάνια με στρατηγικό ενδιαφέρον για τις εμπορευματικές ροές.

Ένα άλλο σημείο που μέλλεται να ξεκαθαριστεί είναι ποια μέθοδος θα επιλεγεί προσεχώς από τον ΟΛΠ μετά την ανακοινωθείσα «πρόθεση» συνένωσης των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας τα οποία είναι εξ ολοκλήρου υπό τον έλεγχο του Δημοσίου για την τυχόν εμπλοκή της ιδιωτικής επενδυτικής πρωτοβουλίας.

Μάλιστα δεν αποκλείεται στην αυριανή προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γ. Ανωμερίτης, ο οποίος και διαθέτει άριστη γνώση επί θεμάτων πολιτικής λιμένων και όχι μόνο, να αναφερθεί, εκτός των θεμάτων που σχετίζονται με την προβλήτα Ι, που είναι από σήμερα σε πλήρη λειτουργία, και σε θέματα λιμενικής πολιτικής .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου