Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

72% «όχι» στα νέα δρομολόγια του «Νήσος Χίος»


Λίγοι ίσως θυμούνται από πέρυσι το καλοκαίρι, την περίοδο που η τιμή του αργού πετρελαίου είχε φθάσει στα 140 δολλάρια, ότι η Hellenic Seaways είχε κινήσει τη διαδικασία για να αποδρομολογήσει το «Νήσος Χίος» από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Το ναυτικό ατύχημα του «Θεόφιλος» είχε παγώσει το σενάριο αυτό, αλλά λίγους μήνες αργότερα στο δρομολόγιο του πλοίου προστέθηκαν και άλλοι προορισμοί στις Κυκλάδες (Σύρος και Μύκονος). Η απόφαση αυτή της εταιρείας αποδοκιμάστηκε από τις τοπικές κοινωνίες της Λέσβου και της Χίου ως υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται στα νησιά μας. Το μεταπτυχιακό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου διεξήγαγε έρευνα, ώστε να διαπιστωθεί μέσα από ερωτηματολόγια, συλλογή στατιστικών στοιχείων και ανάλυση, η επίδραση που θα έχουν στην προτίμηση του επιβατικού κοινού τα νέα δρομολόγια του «Νήσος Χίος».

Η έρευνα αυτή είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή την περίοδο, καθώς ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι η περίοδος που έχουμε το μεγαλύτερο όγκο μεταφοράς επιβατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές Ίωνα Κουκουλέτσο, Σταύρο Ηλιάδη και Φώτη Κάρλη και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Εφοπλιστής».

Συμπεράσματα…
Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι το νέο δρομολόγιο του «Νήσος Χίος» δεν έχει την απήχηση που θα ήθελε η εταιρεία. Παρατηρήθηκε μια μείωση των μετακινηθέντων οχημάτων και επιβατών προς τα νησιά της Χίου και της Λέσβου.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 31,6% των επιβατών είναι αδιάφορο για αυτή την αλλαγή, ενώ το 43,2% τείνει στην αλλαγή εταιρείας λόγω άνεσης. Το 21,4% των επιβατών θεωρεί την τιμή του εισιτηρίου αδιάφορη και το 24,1% συμφωνεί απόλυτα στην αλλαγή εταιρείας λόγω κόστους, ενώ το 32,1% είναι λίγο ή πολύ σύμφωνο. Τέλος, το 72% λέει ότι οι ενδιάμεσες στάσεις είναι κουραστικές και θα προτιμήσουν άλλη εταιρεία.

Πάντως οι επιβάτες του «Νήσος Χίος» δηλώνουν ότι είναι ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες του πλοίου και το εμπιστεύονται σε θέματα ασφάλειας. Ωστόσο θεωρούν ότι το κόστος του εισιτηρίου σε σχέση με τη διάρκεια του ταξιδιού είναι υψηλό. Επίσης πολλοί είναι εκείνοι που αντιδρούν στην ώρα αναχώρησης του πλοίου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Χίου και της Μυτιλήνης. Πιθανότατα αυτά τα στοιχεία λήφθηκαν υπόψη από την Hellenic Seaways και γι’ αυτό ανακοινώθηκε ότι από τις 16 Ιουνίου το «Νήσος Χίος» θα πραγματοποιεί κάθε Παρασκευή ένα δρομολόγιο από Πειραιά για Χίο με απόπλου από τον Πειραιά στις 8:00 το βράδυ.

Ένα ακόμη στοιχείο της έρευνας αυτής είναι ότι οι επιβάτες της γραμμής Πειραιάς - Μυτιλήνη είναι δυσαρεστημένοι από όλες τις εταιρείες για τη διάρκεια του ταξιδιού.

Νέοι δρόμοι, αλλά…
Από την άλλη πλευρά, η σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τις Κυκλάδες ανοίγει νέους δρόμους τουριστικής ανάπτυξης για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και νέους εμπορικούς προορισμούς για τα προϊόντα των τοπικών επιχειρήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα σημαντικό μέρος των τουριστών που θέλει να επισκεφθεί τα ελληνικά νησιά, δε θέλει να πάει μόνο σε ένα. Αν λοιπόν κάποια νησιά δε συνδέονται συγκοινωνιακά με άλλα, τότε χάνουν ένα μεγάλο μέρος της τουριστικής κίνησης. Επίσης, η απευθείας σύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τις Κυκλάδες μειώνει το κόστος μεταφοράς των προϊόντων που προορίζονται για αυτές τις αγορές. Διότι ως τώρα τα προϊόντα πρέπει να μεταφερθούν από τα νησιά μας προς τον Πειραιά κι από εκεί να μπουν σε νέα φορτηγά κι αυτά σε νέα πλοία, για να καταλήξουν στις Κυκλάδες.

Η πρόταση
Οι μελετητές προτείνουν να μη διακοπεί η σύνδεση με τη Σύρο, θεωρούν όμως ότι η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυκόνου κατά τους χειμερινούς μήνες δημιουργεί επιπλέον καθυστέρηση μισής ώρας τουλάχιστον.

Προτείνεται το «Νήσος Χίος» να ξεκινάει είτε στις 12:30 το μεσημέρι από τον Πειραιά, ή μετά τις 9 το βράδυ, ώστε να έχει ώρα άφιξης στη Χίο στις 4:30 το πρωί και στη Μυτιλήνη στις 6:30 το πρωί. Για να είναι όμως αποδοτικό το δρομολόγιο, θα πρέπει να τροποποιηθούν παράλληλα και οι ώρες αναχώρησης των άλλων πλοίων που δραστηριοποιούνται στη γραμμή.

ΠΗΓΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ - http://www.emprosnet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου