Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Εμ.Γκριμάλντι: Εξωθεί στα άκρα τον ανταγωνισμό στην Αδριατική


Από τα μέσα Ιουνίου καταπλέει το νεότευκτο «Olympia Cruise» στην Πάτρα

Στα «κόκκινα» θα φθάσει ο ανταγωνισμός στην Αδριατική σε μία αγορά ήδη επιβαρυμένη , όπου οι ακτοπλοϊκοί Όμιλοι «αιμορραγούν» οικονομικά.

Ο κατάπλους στα μέσα με τέλη Ιουνίου, μεταξύ 20-25 του μηνός, του νεότευκτου cruise-ferry «Olympia Cruise» του Ομίλου Γκριμάλντι είναι σίγουρο ότι θα δρομολογήσει εξελίξεις στο «παλκοσένικο» του ανταγωνισμού στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας. Το πλοίο θα είναι υπό ιταλική σημαία, θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα με τα χρώματα των Μινωϊκών οι οποίες θα το ναυλώσουν από τον Όμιλο Γριμάλντι που είναι και ο μεγαλομέτοχος της ηρακλειώτικης εταιρείας. Θα αντικαταστήσει το Olympia Palace το οποίο θα μεταδρομολογηθεί στην γραμμή Πάτρα-Βενετία.

Στη γραμμή της Ανκόνα οι Μινωϊκές έχουν το επίσης ναυλωμένο από τον Όμιλο Γκριμάλντι «Europa Cruise» το οποίο εκτελεί δρομολόγια από τον περασμένο Οκτώβριο. Πρόκειται για δύο από τα μεγαλύτερα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο. Οι μεγάλες χωρητικότητες των δύο αυτών πλοίων σε συνδυασμό με το σχεδόν ίδιο λειτουργικό κόστος σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές των Μινωϊκών θα ανατρέψει τις ισορροπίες εκτιμούν κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς και προσθέτουν:

«Από τον Σεπτέμβριο είναι πολύ πιθανόν να έχουμε δραματικές αλλαγές στην Αδριατική, αφού η οικονομική κρίση έχει πλήξει όλο το σύστημα και όποιος αντέξει. Ίσως υπάρξουν και αποχωρήσεις».

Είναι ξεκάθαρο ότι ο μεγαλομέτοχος των Μινωϊκών Εμανουέλε Γκριμάλντι, έχει σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιό του σύμφωνα με το οποίο μέσω της ηρακλειώτικης εταιρείας, θέλει να κυριαρχήσει, ως Όμιλος Grimaldi, στη Μεσόγειο, ελέγχοντας την Αδριατική όπου τις τελευταίες δεκαετίες οι Έλληνες την έχουν μετατρέψει σε… «ελληνική» θάλασσα αφού κυριαρχούν στον τομέα των μεταφορών. Ενώ τα βλέμματα των περισσοτέρων που ασχολούνται και ενδιαφέρονται με την ακτοπλοϊα είναι στραμμένα στο Αιγαίο, οι τρεις Όμιλοι που δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες ετοιμάζονται για τον νυν υπέρ πάντων αγώνα στην Αδριατική.

Οι Όμιλοι ΑΝΕΚ, Attica, και Μινωϊκές, παίρνουν θέση για έναν ανταγωνισμό μέχρι τελικής πτώσης, με καινούργια πλοία που σχεδιάζονται για να ταιριάζουν στις νέες απαιτήσεις και να είναι πιο οικονομικά, μεταφέροντας περισσότερα φορτηγά. Τα σχέδια βρίσκονται ήδη στο τραπέζι και αρχίζει η υλοποίησή τους.

«Το γάντι πέταξε» ο μεγαλομέτοχος των Μινωϊκών Εμανουέλε Γκριμάλντι, ο οποίος φιλοδοξεί, μέσω της ηρακλειώτικης εταιρείας, να κυριαρχήσει, ως Όμιλος Grimaldi, στη Μεσόγειο, ελέγχοντας την Αδριατική όπου τις τελευταίες δεκαετίες οι Έλληνες την έχουν μετατρέψει σε… «ελληνική» θάλασσα αφού κυριαρχούν στον τομέα των μεταφορών. Κάτι που θέλει να πετύχει μέσω των πλοίων που ναυπηγεί αλλά και των Μινωϊκών που είναι μία πολύ δυνατή εταιρεία στην Αδριατική.

Ολοκληρώθηκε το ναυπηγικό πρόγραμμα
Με το «Cruise Olympia» ολοκληρώθηκε το ναυπηγικό πρόγραμμα του Ομίλου Γκριμάλντι για την κατασκευή τεσσάρων τέσσερα cruise ferries. Τα άλλα δύο έχουν δρομολογηθεί στη γραμμή Ιταλία – Ισπανία.

Το πλοίο έχει μήκος 225 μέτρα και 31 μέτρα πλάτος. Η μεταφορική ικανότητα για φορτηγά είναι 3.000 lanes meters, ενώ μπορεί να μεταφέρει και 250 αυτοκίνητα. Έχει μεταφορική ικανότητα 3.000 επιβατών. Η υπηρεσιακή του ταχύτητα είναι 28 κόμβοι και καλύπτει σε 22 ώρες τη διαδρομή Αγκόνα- Ηγουμενίτσα - Πάτρα.

«Οι καιροί είναι ιδιαίτερα δύσκολοι και είναι επιτακτική η ανάγκη να διπλασιαστούν οι προσπάθειές μας για να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση προκειμένου η Minoan Lines να συνεχίσει να είναι η κορυφαία εταιρεία με ηγετική θέση στις μεταφορές οχημάτων και επιβατών στις θαλάσσιες γραμμές της Αδριατικής και μεταξύ της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης» είχε επισημάνει στα εγκαίνια του «Cruise Europa» ο Εμ.Γκριμάλντι.

«Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) σημειώθηκε σημαντική μείωση στο μεταφορικό έργο των φορτηγών στο σύνολο της αγοράς λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας η οποία έχει επίδραση σε όλους τους κλάδους της οικονομίας» σημειώνουν οι Μινωϊκές στην έκθεση των ετήσιων αποτελεσμάτων για το 2009: «Η Minoan Lines, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της το 2009 πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποιώντας το 32,4% των ταξιδιών, στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 36,8%, των επιβατών, το 37,4% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 33,0% των φορτηγών αυτοκινήτων. Περαιτέρω, η Minoan Lines το 2009 μετέφερε 553.000 επιβάτες, 145.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 77.000 φορτηγά.»

ΠΗΓΗ: ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ (ΑΞΙΑ) - http://www.marinews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου