Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Έσοδα 50 εκατ. ευρώ προσδοκά το Δημόσιο από τα λιμάνια

Την απορρόφηση των τριών μεγάλων Οργανισμών Λιμένων της Αττικής- Ελευσίνας, Λαυρίου και Ραφήνας - μέσω θυγατρικής εταιρείας και στη συνέχεια διάθεση του 49% των μετοχών της νέας εταιρείας σε επενδυτές και την ταυτόχρονη εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σχεδιάζει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, έχει ξεκινήσει η νομική επεξεργασία για τη διαμόρφωση των όρων και των προϋποθέσεων του εγχειρήματος, από το οποίο το Δημόσιο προσδοκά να εισπράξει πάνω από 50 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι εκτός από την ενοποίηση των τριών λιμένων, τα οποία θα τεθούν κάτω από τη διοικητική εποπτεία του ΟΛΠ, εξετάζεται το σενάριο να δοθούν σε ιδιώτες, το Car Terminal, η «Παγόδα» για την κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων, η μακροχρόνια παραχώρηση των αποθηκών για λειτουργία πολιτιστικών πολυχώρων, καθώς και η αξιοποίηση των 200 στρεμμάτων της Δραπετσώνας.

Ωστόσο, ο βασικός στόχος του Γ. Ανωμερίτη είναι να ενοποιήσει τα τέσσερα μεγάλα λιμάνια ( Πειραιά, Ραφήνα, Ελευσίνα και Λαύριο), προκειμένου να εξοικονομηθούν οικονομίες κλίμακος, να επιτευχθεί καλύτερη κατανομή του προσωπικού και κυρίως να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΛΠ από την οργάνωση των υπηρεσιών σε επιμέρους τομείς. Με την ενοποίηση των τριών Λιμένων της Αττικής σε μια θυγατρική εταιρεία του ΟΛΠ, θα δοθεί η ευχέρεια στο Δημόσιο να ενισχύσει σημαντικά τα ταμεία του, από την διάθεση σε ιδιώτες το 49% της εταιρείας, καθώς και από την παραχώρηση σε επενδυτικά σχήματα προβλήτες για την κατασκευή χώρων υποδοχής κρουαζιέρας και επιβατηγών σταθμών για τα πλοία της ακτοπλοΐας. Δεν αποκλείεται, σε μια δεύτερη φάση να ακολουθήσει και η ενοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με τους Οργανισμούς Λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, ακολουθώντας το μοντέλο των λιμένων της Αττικής.

Παράλληλα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, επεξεργάζεται πλάνο για την αύξηση των εσόδων του ΟΛΠ, δεδομένου ότι το 75% των μετοχών ανήκει στο Δημόσιο, το οποίο ζητεί αυξημένα μερίσματα. Στα πλαίσια αυτά μελετάται να δοθεί σε ιδιώτες το Car Terminal, το οποίο τους τελευταίους μήνες, λόγω της οικονομικής κρίσης έχει μειωμένα έσοδα. Σε σύγκριση με το 2008, το περασμένο έτος τα έσοδα του ΟΛΠ από το Car Temrinal μειώθηκαν κατά 59%. Η συνολική κίνηση Ι.Χ.α υτοκινήτων το 2008 ήταν 555.245 και το 2009 η κίνηση περιορίσθηκε σε 226.143 Ι.Χ. Να επισημανθεί ότι το 2007 η συνολική κίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων ανήλθε σε 619.400 Ι.Χ.

Επίσης, ο Γ. Ανωμερίτης προσανατολίζεται στην αξιοποίηση των χώρων της κρουαζιέρας και της ακτοπλοίας. Ειδικότερα, στην ακτοπλοία διακινούνται κάθε χρόνο 20 εκατ. επιβάτες, ενώ λειτουργούν πέντε επιβατικοί σταθμοί και υπάρχουν 31 θέσεις παραβολής πλοίων. Εξάλλου, στην κρουαζιέρα διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά 2 εκατ. επιβάτες, υπάρχουν 3 επιβατικοί σταθμοί και 11 θέσεις παραβολής πλοίων. Εκτιμάται ότι η παραχώρηση προβλητών σε εταιρείες κρουαζιερών και σε ακτοπλοϊκές εταιρείες θα φέρουν πρόσθετα έσοδα, ενώ θα απάλλασσε τον ΟΛΠ από μεγάλες κατασκευαστικές δαπάνες.

Η «Παγόδα», το παλαιό εκθεσιακό κέντρο, προορίζεται για ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Υπάρχουν ενδιαφερόμενες εταιρείες του χώρου που επιθυμούν να κατασκευάσουν ξενοδοχείο στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να φιλοξενήσουν επιβάτες που θα έρχονται με τα κρουαζιερόπλοια, μετά την αναμενόμενη απελευθέρωση της κρουαζιέρας.

Υπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ, στο πρώτο τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 33,69 εκ, και είναι αυξημένος κατά 21,9%, έναντι 27,86 εκ της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Από τα έσοδα αυτά, ποσό 20,12 εκ. ευρώ προέρχονται από την Cosco. Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα της περιόδου αυξήθηκαν κατά 6,79% και ανήλθαν σε 1,72 εκ έναντι 1,61εκ της αντίστοιχης περιόδου του 2009, λόγω της αύξησης των εσόδων από την εκμίσθωση των χώρων. Τέλος να αναφερθεί ότι τα κέρδη του ΟΛΠ στο πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 3,64 εκ. έναντι κερδών 1,89 εκ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (τρέχοντες και αναβαλλόμενους) ανήλθαν σε 1,73 εκ έναντι ζημίας 766,2 χιλ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου