Με την τιμή του πετρελαίου να τρέχει με ρυθμούς υψηλότερους κατά 28% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (στο πρώτο τρίμηνο η αύξηση ήταν πάνω από 50%), οι ακτοπλοϊκές εταιρείες βιώνουν μία από τις χειρότερες περιόδους στη σύγχρονη ιστορία καθώς τα αποτελέσματά τους επιβαρύνονται από τη μείωση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης.
Τα αποτελέσματα του πρώτο τριμήνου των εισηγμένων στο Χ.Α. ακτοπλοϊκών εταιρειών, σύμφωνα με τα οποία όλες εμφάνισαν αυξημένες ζημιές σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, έδωσαν μία γεύση του τι πρόκειται να επακολουθήσει στο βαθμό που τα δεδομένα σε ό,τι αφορά τα καύσιμα παραμείνουν στα συγκεκριμένα επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και ταυτόχρονα επιβεβαιωθούν οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση κατά τη θερινή περίοδο.
Παράλληλα ακτοπλοϊκές εταιρείες πλήττονται από το πάγωμα για τρίτη συνεχή χρονιά του κρατικού ναυλολογίου που ισχύει στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Σχετική απόφαση υπέγραψαν η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας, Λούκα Kατσέλη και ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Νίκος Σηφουνάκης.
Από την πλευρά τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επικαλούνται το κόστος καυσίμων και τονίζουν ότι η συγκεκριμένη απόφαση επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματά τους.
Επιπλέον υπογραμμίζουν ότι τα συναρμόδια υπουργεία εξακολουθούν να καθυστερούν την καταβολή των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές, με αποτέλεσμα οι μικρές τουλάχιστον εταιρείες να αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα βιωσιμότητας.
Οι ακτοπλόοι επισημαίνουν για μία ακόμη φορά την ανάγκη επίλυσης μιας σειράς προβλημάτων που και η ίδια η κα Κατσέλη είχε χαρακτηρίσει ως αντικίνητρα, όπως η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση και επάνδρωση των συμβατικών πλοίων και η υποχρεωτική δρομολόγηση των ταχύπλοων για 7,5 μήνες, η οποία επί της ουσίας αυξάνει το κόστος λειτουργίας του πλοίου και διατηρεί την τιμή του εισιτηρίου σε υψηλότερα επίπεδα.
Τέλος οι ακτοπλόοι στρέφονται και προς την ΠΝΟ επισημαίνοντας ότι όσες κινητοποιήσεις έχουν κάνει μέχρι σήμερα τον τελευταίο χρόνο οι ναυτικοί ουσιαστικά δεν στρέφονται κατά των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, αν και έπληξαν τα ακτοπλοϊκά πλοία. Οι παράγοντες της ακτοπλοΐας υπογραμμίζουν την ανάγκη συνεννόησης προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα του κλάδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου