Ημερήσιες αποδόσεις
- Capes, $50,100/ημέρα (+)
- Panamax $34,100/ημέρα (-)
- Supramax $32,300/ημέρα (-)
- Handymax $30,500/ημέρα (+)
- Handies $24,000/ημέρα (-)
Τα capes ανέβηκαν. Είχαμε πεί οτι στα capes υπήρχε και ακόμα υπάρχει μια ανωμαλία σε σχέση με ημερήσιο νάυλο και τιμή/αξία πλοίου. Ο ναύλος για τα Capes ήταν την περασμένη εβδομάδα περίπου στα $40,000 την ημέρα με τις αξίες των capes 5ετίας να είναι όμως 20% υψηλότερες απο τον Νοέμβριο 2009 όταν ο νάυλος τους είχε φτάσει και ξεπεράσει τα 70,000 δολάρια την ημέρα με τον δείκτη BCI τότε να ακουμπάει τις 8,000 μονάδες. Αυτό απο μόνο του ακολουθούσε μια παράξενη μη εξηγήσημη κατάσταση που δεν συμβάδιζε με την λογική. Πώς αυξήθηκε η τιμή του πλοίου με τον ναύλο αυτών να είναι επι 5μήνο «καρφωμένο» κάτω απο τις 40,000 την ημέρα. Ακόμα αν έχει κάποια πρόσθετη σημασία μια αναδρομή στο παρελθόν, πέρσυ τέτοια εποχή και συγκεκριμένα την Παρασκευή 22 Μαίου 2009 τα capes εβγαζαν $40,000 ημέρα και σε 2 εβδομάδες την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009 έφτασαν στα 90,000 ημέρα.
Η αυξημένη διαθεσιμότητα iron/ore απο Βραζιλία και Αυστραλία ευθύνεται προτίστως για την ραγδαία αυξηση του cape. Στις ναυλώσεις αυτής της εβδομάδας για τα capes, είδαμε μεγάλο αριθμό χρονοναυλώσεων καθώς είχαμε 15 ναυλώσεις περιόδου από 3 μήνες έως 15 μήνες. Οι ναυλώσεις 4-6 μηνών βρίσκονται στα 45-52,000 ημέρα, ενώ λίγο μεγαλύτερης διάρκειας 5-7 μηνών 54-58,000 ημέρα.
Ακόμα η πιθανολογούμενη υψηλή φορολόγηση κατά 40% των Αυστραλών μεταλλωρύχων θα δημιουργήσει και πιθανά έχει είδη δημιουργήσει μια πρόσθετη short term ώθηση στα capes, καθώς μπορεί να δούμε μια πρόσθετη έξαρση εξαγωγών και παραγωγής iron/ore πρίν η φορολόγηση επιδράσει τελικά την τιμή της πρώτης ύλης. Σε στατιστικές για τον μήνα Απρίλιο η Κίνα εισήγαγε 17% λιγότερο iron/ore απο τους περασμένους μήνες.
Με δεδομένο ότι οι 3μηνες τιμές iron/ore που θα εχουν ισχύ απο 1η Ιουλίου 2010 αναμένονται να είναι υψηλότερες κατά 20-35% απο τις σημερινές είναι βέβαιο οτι θα δούμε πρόωρη αγορά ποσότητας στις σημερινές τιμές και αρκετό στοκάρισμα.
Ομως αυτό που εχει πρόσθετη σημασία είναι η ραγδαία και σταθερά αυξανόμενη ζήτηση για εισαγωγγές κάρβουνου (coal). Η αυξηση των εισαγωγών κάρβουνου, απαραίτητης πρώτης ύλης για την ενεργειακή παραγωγή της Κίνας, σίγουρα πάει κατευθείαν για παραγωγή και δεν είναι δυνατή η αποθήκευση (stockpiling) αυτού, οπότε και η αύξηση της ποσότητας εισαγωγής μπορούμε να πούμε οτι αντικατοπτρίζει και την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Απο Κολομβία για Απω Ανατολή το κάρβουνο έχει δώσει μέχρι τώρα για 5 μήνες κοντά 80 πορτάδες capes ε σχέση με 115 που είχαμε για όλο το 2009.
Την ίδια στιγμή τα FFA’s Ιουνίου για Capes είναι $51,500 σε σχέση με $37,000 που ήταν την περασμένη εβδομάδα.
Τα Panamax και όπως ήταν αναμενόμενο με την άνοδο (ραγδαία γαρ) των capes εχασαν αρκετή απο την διαρκώς αυξανόμενη δυναμική τους και βρέθηκαν να είναι σε τελική πτωτικά για την εβδομάδα αυτή. Η αγορά του Ατλαντικού είναι καλή ακόμα και τα ναύλα εκεί διατηρούνται πάνω απο τα 40,000 ημέρα, όμως η αγορά του Ειρηνικού περισσότερο επιρρεασμένη απο τα Capes έπεσε σε επίπεδα λίγο πάνω λίγο κάτω απο τα 30,000 ημέρα. Ναυλώσεις περιόδου είχαμε αρκετές και αυτο ίσως μας δίνει σημάδια οτι οι ναυλωτές πιστεύουν σε ένα rebound… μια ακόμα αύξηση της αγοράς των panamax. 36 χρονοναυλώσεις για πλοία Panamax εδωσαν το στίγμα της αγοράς με επίπεδα απο 23,000 ημέρα έως 60,000 ημέρα. Η νάυλωση που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι του M/V “Nai Huang Xing” 73,600dwt built 2005 που ναυλώθηκε απο την Swiss Marine για 5/7 μήνες με 100% ναύλο linked στον δείκτη BPI.
Στα Supramax και στα Handymax η αγορά ήταν σταθερή την εβδομάδα αυτή. Κάρβουνο και σιτηρά διατήρησαν την ζήτηση για τα μικρότερα πλοία, και η αγορά της Ινδίας να δίνει σταθερά μέτρια πρός υψηλά ναύλα για τα Supramax. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες δεν επιθυμούν να δουλέψουν στην Ινδική αγορά και αυτή κατα ανάγκη για να προσελκύσει πλοία προσφέρει λίγο υψηλότερο ναύλο.
ΠΗΓΗ: N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS - http://www.marinews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου